آیا جرایم رانندگی واقعا 500 برابر می شود؟

آیا جرایم رانندگی واقعا 500 برابر می شود؟

به گزارش وایکو، پلیس راهنمایی و رانندگی به دنبال انتشار خبری مبنی بر «افزایش 500 برابری جرایم راهنمایی و رانندگی» این موضوع را تکذیب کرد و توضیحاتی را ارایه کرد، توضیحاتی که نشان می دهد که منظور از افزایش 500 برابری در واقع افزایش 500 درصدی یا همان پنج برابری بوده است.

وایکو در خبری نوشت: پس از انتشار خبری در برخی از رسانه ها به نقل از رییس پلیس راهور فراجا مبنی بر «افزایش 500 برابری جرایم راهنمایی و رانندگی»، پلیس راهور فراجا ضمن تکذیب این موضوع توضیحاتی ارایه و اعلام کرد که « به منظور بازدارندگی جرایم و کاهش تصادفات و جانباختگان و مصدومین ناشی از آن برخی از تخلفات حادثه ساز تا پنج برابر افزایش یافته است.» این موضوع نشان می دهد که احتمالا انتشار خبری افزایش 500 برابری مبلغ جرایم رانندگی اشتباه رسانه ای بوده و منظور افزایش 500 درصدی یا همان پنج برابری بوده است.

همچنین در ادامه اطلاعیه پلیس راهور آمده است: « براساس ماده 22 قانون رسیدگی به تخلفات رانندگی و ماده 28 قانون مجازات اسلامی میزان جریمه های مقرر در این مواد متناسب با افزایش یا کاهش تورم هر سه سال یک بار به پیشنهاد پلیس و وزارت دادگستری و تصویب هییت وزیران قابل تعدیل است.» این درحالی است که از سال 96 هیچ افزایشی در مبلغ جریمه ها اعمال نشده بود.

موضوعی که سردار سید تیمور حسینی، رییس پلیس راهنمایی و رانندگی فراجا نیز به آن اشاره کرده و روز گذشته گفته بود: « مجازات ها یا همان جرایم رانندگی باید بازدارندگی داشته باشد و ما بر این موضوع تاکید داریم. در سال 1389، قانون رسیدگی به تخلفات رانندگی در مجلس وقت شورای اسلامی، تصویب و ابلاغ شد و از ابتدای سال 90 هم به اجرا گذاشته شد، در این قانون پیش بینی شده بود که جرایم در هر سال بر اساس تورم و نرخ جریمه ای که می تواند اعمال بشود، به روز شود تا بازدارندگی لازم را داشته باشد. اما خوب است بدانید که آخرین آمار به روزرسانی شده در این حوزه، برای سال 1396 است و بعد از آن به دلایل مختلف ما شاهد این به روز رسانی و افزایش نرخ جریمه ها با توجه به شاخصی که وجود دارد، نبودیم.»

سرهنگ عین الله جهانی، معاون اجتماعی پیشین پلیس راهور فراجا نیز پیش از این با دفاع از افزایش مبلغ جریمه های رانندگی گفته بود: «بر اساس پژوهش های انجام شده و تجربه 35 ساله من در پلیس راهور، افزایش جریمه ها می تواند سالانه سه تا سه هزار و 500 نفر از تعداد متوفیان تصادفات را کاهش دهد. من معتقدم میزان مبالغ جریمه های تخلفات حادثه ساز مانند سرعت غیرمجاز، سبقت غیرمجاز، حرکت مارپیچ، حرکت دنده عقب در بزرگراه ها و رانندگی در حالت مستی و … که منجر به تصادفات با آمار بالای کشته های تصادفات می شود؛ باید افزایش پیدا کند.»

233236

آیا شما به دنبال کسب اطلاعات بیشتر در مورد "آیا جرایم رانندگی واقعا 500 برابر می شود؟" هستید؟ با کلیک بر روی اجتماعی، آیا به دنبال موضوعات مشابهی هستید؟ برای کشف محتواهای بیشتر، از منوی جستجو استفاده کنید. همچنین، ممکن است در این دسته بندی، سریال ها، فیلم ها، کتاب ها و مقالات مفیدی نیز برای شما قرار داشته باشند. بنابراین، همین حالا برای کشف دنیای جذاب و گسترده ی محتواهای مرتبط با "آیا جرایم رانندگی واقعا 500 برابر می شود؟"، کلیک کنید.