اجتماع بزرگ علویون در بیجار برگزار شد – خبرگزاری وایکو | اخبار ایران و جهان

به گزارش خبرنگار وایکو، اینجا بیجار است شهر عاشقان و دلسوختگان اهل بیت، شهری که به دینداری شهرت دارد.

مردم دیار گروس اعتقاد زیادی به برگزاری مراسمات دینی و مذهبی دارند و عمده هیات های مذهبی این شهرستان را جوانان تشکیل می دهد.

اجتماع بزرگ علویون در بیجار برگزار شد

برگزاری مراسمات و دستجات عزاداری در دیار گروس پیشینه بسیار قدیمی دارد و این دلباختگی به اهل بیت (ع) نسل به نسل ادامه دارد.

امروز نیز همزمان با سالروز شهادت مولی متقیان حضرت علی (ع) مردم مومن و روزه دار بیجاری خود را به جلوی درب این مسجد امام همام رساندند تا به سینه زنی و روضه خوانی بپردازند.

اجتماع بزرگ علویون در بیجار برگزار شد

امروز همه با زبان روزه آمدند از پیر و جوان گرفته تا بازاری و کاسب همه و همه به عشق مولا علی آمدند تا در رسای این امام عظیم الشان اشک ماتم بریزند و سینه زنی کنند.

در این روز معنوی تمامی هیات مذهبی بیجار گروس خود را به جلوی درب مسجد امیر المومنین (ع) می رسانند تا به عزاداری و سینه زنی بپردازند.

اجتماع بزرگ علویون در بیجار برگزار شد

گفتنی است؛ همزمان با بیست و یکم ماه رمضان و سالروز شهادت مقتدای مظلومان عالم امام علی (ع) مردم دوست دار اهل بیت پیامبر (ص) در استان کردستان دیشب با حضور در مساجد و حسینیه ها بر مظلومیت علی (ع) گریستند و امروز رخت سیاه بر تن کرده و غرق در ماتم و عزا هستند.

آیا شما به دنبال کسب اطلاعات بیشتر در مورد "اجتماع بزرگ علویون در بیجار برگزار شد – خبرگزاری وایکو | اخبار ایران و جهان" هستید؟ با کلیک بر روی عمومی، آیا به دنبال موضوعات مشابهی هستید؟ برای کشف محتواهای بیشتر، از منوی جستجو استفاده کنید. همچنین، ممکن است در این دسته بندی، سریال ها، فیلم ها، کتاب ها و مقالات مفیدی نیز برای شما قرار داشته باشند. بنابراین، همین حالا برای کشف دنیای جذاب و گسترده ی محتواهای مرتبط با "اجتماع بزرگ علویون در بیجار برگزار شد – خبرگزاری وایکو | اخبار ایران و جهان"، کلیک کنید.