اعزام ۲۱ درصدی زائران اربعین زنجان با ناوگان حمل و نقل عمومی

اعزام ۲۱ درصدی زائران اربعین زنجان با ناوگان حمل و نقل عمومی

وایکو/زنجان معاون حمل‌ونقل اداره‌کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان زنجان گفت: تا به امروز یک هزار و ۳۰۸ نفر معادل ۲۱ درصد زائران اربعین استان با ناوگان حمل‌ونقل عمومی اعزام شدند.

غلامرضا کرمی، در گفت‌وگو با خبرنگار وایکو، به آغاز طرح جابه‌جایی زائرین اربعین حسینی از ۱۶ مرداد به طور رسمی در سراسر کشور اشاره کرد و یادآور شد: در زنجان قرارگاه مرکزی جابه‌جایی زائران اربعین در پایانه مسافربری ایجاد شده و تلاش می‌کنیم تمهیدات لازم را برای خدمات‌دهی مطلوب به زائران اربعین حسینی فراهم کنیم و تاکنون حدود یک هزار و ۳۰۸نفر از مبدا زنجان برای سفر اربعین با ناوگان حمل و نقل عمومی جابه‌جا شده‌اند.

وی با اشاره به اینکه در سال گذشته بیش از ۱۲ هزار و ۳۳۹ زائر اربعین حسینی در استان با استفاده از ناوگان اتوبوسرانی به شهرهای مرزی کشور اعزام شدند، عنوان کرد: امسال نیز برای جابه‌جایی مسافران، ۱۳۰ دستگاه اتوبوس پیش‌بینی شده است و راهداری آمادگی لازم را اعلام می‌دارد.

کرمی در ادامه به برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته از سوی ستاد اربعین استان اشاره کرد و گفت: تاکنون ۲۱ درصد زائران اربعین حسینی (ع) تقاضای استفاده از ناوگان حمل و نقل عمومی را داشته‌اند.

وی با اشاره به اینکه رفع نقاط حادثه در بازه زمانی اربعین یکی از اولویت‌های راهداری است، اظهار کرد: جابه‌جایی زوار در حال انجام است؛ البته میزان تقاضا افزایش خواهد یافت و بیشترین تقاضا برای مرز مهران است.

معاون حمل‌ونقل اداره‌کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان زنجان، افزود: زائران در هنگام برگشت از سفرهای اربعین به علت خستگی و عجله موجب ایجاد مخاطرات جبران‌ناپذیری می‌شوند، به همین دلیل از زوار تقاضا می‌شود پس از ورود به کشور ساعاتی در مرزها استراحت کنند تا در جاده‌ها با اختلال مواجه نشوند؛ ایمنی تردد بسیار حائز اهمیت است.

پایان خبر وایکو

آیا شما به دنبال کسب اطلاعات بیشتر در مورد "اعزام ۲۱ درصدی زائران اربعین زنجان با ناوگان حمل و نقل عمومی" هستید؟ با کلیک بر روی استان ها، اگر به دنبال مطالب جالب و آموزنده هستید، ممکن است در این موضوع، مطالب مفید دیگری هم وجود داشته باشد. برای کشف آن ها، به دنبال دسته بندی های مرتبط بگردید. همچنین، ممکن است در این دسته بندی، سریال ها، فیلم ها، کتاب ها و مقالات مفیدی نیز برای شما قرار داشته باشند. بنابراین، همین حالا برای کشف دنیای جذاب و گسترده ی محتواهای مرتبط با "اعزام ۲۱ درصدی زائران اربعین زنجان با ناوگان حمل و نقل عمومی"، کلیک کنید.