ایجاد و فعال سازی 1832 واحد دام سبک در خراسان رضوی

ایجاد و فعال سازی 1832 واحد دام سبک در خراسان رضوی

وایکو/خراسان رضوی مدیر امور دام سازمان جهاد کشاورزی خراسان رضوی از ایجاد و فعال سازی 1832 واحد دام سبک در استان خبر داد و گفت: این واحدها با ظرفیت 185 هزار و 752 راس دام سبک فعال سازی شده اند.

احمد داوطلب در گفت وگو با وایکو با اشاره به راه اندازی 12 واحد راکد دام سبک به ظرفیت 3030 راس و راه اندازی 54 واحد دام سنگین به ظرفیت 2 هزار و 621 راس دام سنگین در استان اظهار کرد: از ابتدای سال جاری در استان 63 هزار و623 تن گوشت قرمز در راستای رفع نیاز داخلی استان و صادرات مازاد نیاز استان تولید شده است.

وی با اشاره به تولید 890 تن شیر در راستای رفع نیاز داخلی استان و صادرات مازاد نیاز استان گفت: از ابتدای سال جاری تاکنون 4 زنجیره تولید شیر و گوشت با ظرفیت تولید سالانه 54 هزار و 450 تن در سال ایجاد شده است.

مدیر امور دام سازمان جهاد کشاورزی خراسان رضوی تصریح کرد: طی سال جاری مجوز بهره برداری سه زنجیره تولید شیر خام با ظرفیت تولید و تبدیل 50 هزار تن شیر خام و یک زنجیره تولید گوشت قرمز با ظرفیت تولید 4450 تن گوشت قرمز در سال صادر شده است.

داوطلب با اشاره به عملیاتی کردن طرح تحول اقتصادی از مهرماه 1402 در حوزه امور دام در استان اضافه کرد: در راستای اجرای این طرح نسبت به افزایش تولید شیر در 255 گاوداری، تولید گوشت قرمز در 330 هزار واحد دامی، توسعه و بهره برداری جوجه آرین به تعداد 20 میلیون قطعه و ایجاد 7 زنجیره تولید و توزیع اقدام شده است.

پایان خبر وایکو

آیا شما به دنبال کسب اطلاعات بیشتر در مورد "ایجاد و فعال سازی 1832 واحد دام سبک در خراسان رضوی" هستید؟ با کلیک بر روی استان ها، آیا به دنبال موضوعات مشابهی هستید؟ برای کشف محتواهای بیشتر، از منوی جستجو استفاده کنید. همچنین، ممکن است در این دسته بندی، سریال ها، فیلم ها، کتاب ها و مقالات مفیدی نیز برای شما قرار داشته باشند. بنابراین، همین حالا برای کشف دنیای جذاب و گسترده ی محتواهای مرتبط با "ایجاد و فعال سازی 1832 واحد دام سبک در خراسان رضوی"، کلیک کنید.