برپایی جشنواره ملی اقوام ایرانی در اهواز

برپایی جشنواره ملی اقوام ایرانی در اهواز

وایکو/خوزستان به مناسبت سال جدید و تعطیلات عید فطر، جشنواره ملی اقوام ایرانی، صنایع دستی، سوغات و هدایا در اهواز همچنان برپاست.

این جشنوا با همکاری و پشتیبانی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری، صنایع دستی خوزستان، فرمانداری و شهرداری اهواز، سازمان میادین و ساماندهی مشاغل شهری شهرداری و شورای اسلامی شهر اهواز برگزار شده و اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی اهواز نیز برای برگزاری این نمایشگاه کمک کرده است.

هدف از برگزاری این نمایشگاه جدای از ایجاد فضای شاد برای مردم و گردشگران در عید سعید فطر، پشتیبانی از مشاغل خانگی، ترویج و رونق صنایع دستی و معرفی ظرفیت های فرهنگی شهر اهواز، استان خوزستان و دیگر استان های کشور است.

در این جشنواره 180 غرفه شامل غرفه های صنایع دستی، سوغات، هدایا و عرضه محصولات سنتی و عشایری برپا شده است و هنگام برگزاری این جشنواره مراسم آیینی اقوام مختلف در حال برگزاری است که در آن، گروه های اقوام کُرد، عرب، بختیاری (آسماری) و گیلکی هنرنمایی می کنند.

همچنین در این جشنواره، سیاه چادرهایی از استان های چهارمحال و بختیاری، اصفهان، ایلام و خوزستان برپا شده که با عرضه سوغات، هدایا و نمایش زنده زندگی، آداب و سنن، پخت نان و عرضه غذاهای سنتی، محورهای اصلی این جشنواره را تشکیل داده اند.

جشنواره ملی اقوام ایرانی، صنایع دستی، سوغات و هدایا تا 25 فروردین 1403 برپا خواهد بود و علاقه مندان برای حضور در آن می توانند هر روز از ساعت 18 تا 2 بامداد با مراجعه به بلوار ساحلی غربی، پشت کتابخانه مرکزی استان خوزستان، فضای بین الحرمین، از این جشنواره و نمایشگاه دیدن کنند.

پایان خبر وایکو

آیا شما به دنبال کسب اطلاعات بیشتر در مورد "برپایی جشنواره ملی اقوام ایرانی در اهواز" هستید؟ با کلیک بر روی استان ها، اگر به دنبال مطالب جالب و آموزنده هستید، ممکن است در این موضوع، مطالب مفید دیگری هم وجود داشته باشد. برای کشف آن ها، به دنبال دسته بندی های مرتبط بگردید. همچنین، ممکن است در این دسته بندی، سریال ها، فیلم ها، کتاب ها و مقالات مفیدی نیز برای شما قرار داشته باشند. بنابراین، همین حالا برای کشف دنیای جذاب و گسترده ی محتواهای مرتبط با "برپایی جشنواره ملی اقوام ایرانی در اهواز"، کلیک کنید.