تحقق حماسه سیاسی در دیدگاه شهیدان

تحقق حماسه سیاسی در دیدگاه شهیدان

پس از پیروزی انقلاب اسلامی و زمانی که جنگ هشت ساله بر کشورمان تحمیل شد، مردم ایران با سلایق مختلف و البته با هدف دفاع از کشور وحدت و حضوری مثال زدنی را به نمایش گذاشتند و از این امتحان بزرگ سربلند بیرون آمدند. هرچند در این بین جوانان بسیاری در راه دفاع از آرمان های اسلام و نظام اسلامی جانشان را تقدیم کردند، اما وصیت نامه ها و توصیه های آنها امروزه چراغ راهی برای حفظ عزت و دستیابی به قله های رفیع پیشرفت و خوداتکایی شده است.

به گزارش وایکو، شهید «اسماعیل برهانی» در وصیت نامه اش یادآور شده است: چشم مردم مستضعف به دست شما است که بتوانید برای آنها قدمی بردارید. انشاءالله هر قدمی را که برمی دارید در راه خدا باشد و رضایت خداوند را جلب نمایید و هرگز برای فرد یا شخصی کار نکنید چرا که مسیولیت سنگینی بر دوش شما است و این نهاد با خون هزاران شهید پابرجا شده است که بتواند برای کسانی که سرپناهی ندارند یک خانه ای درست کنند تا به زندگی روزمره خود ادامه بدهند و کاری کنید که خدای نکرده امام عزیزمان ناراحت نباشد.

شهید «نوروز علی امیر فخریان» نیز در وصیت نامه اش توصیه کرده است : از جوان های در خط امام پشتیبانی کنید و به آنها اعتماد کنید و کارهای مهم را به آنها واگذارید و در انجام کارهای خدا از یکدیگر سبقت بگیرید و اگر مسیولیتی دارید،با عدالت رفتار کنید. دوست و رفیق را کنار بگذارید و فقط طبق دستورات اسلام رفتار کنید.

شهید «محمود بباریان» هم خاطرنشان کرده است: در صحنه ها حضور فعال داشته باشید و دست از دامن روحانیت برندارید چرا که ما هر چه داریم از زحمات روحانیت بوده و هست . خداوندا، ما را یاری کن تا به تکلیف مان عمل کنیم و جز تو به هیچ کس دیگر فکر نکنیم و تا آخرین نفس از انقلاب اسلامی دفاع کنیم.

شهید «عباس امیری» در وصیت نامه اش تاکید کرده است: تا می توانید در صحنه باشید. انقلابی که به پا شده باید به انقلاب مهدی ( عج) متصل شود حتی اگر به قیمت جان همه ما تمام شود. انقلاب جوشان به پیش می رود و ناخالصی ها را به دور می رسزد . برادران عزیز، اختلاف ها و نزاع ها را به خاطر خدا به کنار بریزید و با یکدیگر دست وحدت را محکم کنید و برای خدا کوشش کنید که اگر غفلت کنید، پشیمانید و همه در پیشگاه خدا مسیولید.

ای عزیزان ، مبادا نغمه های منافقان و خاینان در شما اثر کند که سست شوید که اشتباهی بزرگ مرتکب شده اید.

شهید «رسول بابایی» در وصیتنامه خود خواسته است: با حضور در صحنه های سیاسی همچون علمی و اجتماعی، جمهوری اسلامی را یاری دهید.

شهید «امرالله بندار» به مسولین تذکرداده است: من به عنوان فردی از ملت مسلمان به تمامی ملت خصوصاً مسیولین امر تذکر می دهم که همیشه در جهت اسلام و قرآن باشید و هیچ مسیله و روشی شما را، از هدفی که دارید منحرف نکند.

دیگر اینکه سعی کنید در کارهایتان نیت خود را خالص کرده و از هر شرک و ریا و حسادت پا ک کنید تا هم اجر خود را ببرید و هم بتوانید مسیولیت خود را آنچنان که باید، انجام داده باشید و این را فراموش نکنیم که تا خود را نسازیم، نمی توانیم جامعه را بسازیم.

تصویر تزیینی است و اظهارات هیچکدام از افراد حاضر در تصویر در این متن موجود نیست.

پایان خبر وایکو

آیا شما به دنبال کسب اطلاعات بیشتر در مورد "تحقق حماسه سیاسی در دیدگاه شهیدان" هستید؟ با کلیک بر روی فرهنگ و هنر، اگر به دنبال مطالب جالب و آموزنده هستید، ممکن است در این موضوع، مطالب مفید دیگری هم وجود داشته باشد. برای کشف آن ها، به دنبال دسته بندی های مرتبط بگردید. همچنین، ممکن است در این دسته بندی، سریال ها، فیلم ها، کتاب ها و مقالات مفیدی نیز برای شما قرار داشته باشند. بنابراین، همین حالا برای کشف دنیای جذاب و گسترده ی محتواهای مرتبط با "تحقق حماسه سیاسی در دیدگاه شهیدان"، کلیک کنید.