تدارک ۶۲ برنامه در چهارمین جشنواره امامت و مهدویت توسط دانشگاه‌ها و مدارس سما

جعفری عنوان کرد؛

تدارک ۶۲ برنامه در چهارمین جشنواره امامت و مهدویت توسط دانشگاه‌ها و مدارس سما

مدیرعامل بنیاد فرهنگی و هنری امامت و مهدویت دانشگاه آزاد اسلامی از تدارک ۶۲ برنامه در چهارمین جشنواره امامت و مهدویت توسط دانشگاه‌ها و مدارس سما خبر داد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری علام و فناوری وایکو، سیدجواد جعفری مدیرعامل بنیاد فرهنگی و هنری امامت و مهدویت دانشگاه آزاد اسلامی در چهارمین جشنواره دانش‌آموزی امامت و مهدویت که به میزبانی دانشگاه آزاد اسلامی واحد اصفهان و با حضور معاون علوم تربیتی و مهارتی دانشگاه آزاد اسلامی برگزار شد، گفت: بدون تردید، انجام هرکاری در زمینه جشنواره امامت و مهدویت، عین عبادت است، پیامبر اکرم صلی‌الله علیه و آله و سلم فرمودند: «بالاترین عبادت، بعد از ایمان به خدا، انتظار فرج است»، جشنواره امامت و مهدویت نیز گفتمان انتظار است و تلاش در برگزاری این جشنواره، عبادتی خالصانه و مخلصانه محسوب می‌شود.

وی افزود: از هر دو منظر، جشنواره باید یک تمایز خاص داشته باشد، چراکه این جشنواره نیز عبادت است، بنابراین در انجام آن باید کاری متمایز از کار‌های دیگر در نظر بگیریم و انجام این کار، وظیفه نیست، بلکه قلبی است.

مدیرعامل بنیاد فرهنگی و هنری امامت و مهدویت دانشگاه آزاد اسلامی با بیان اینکه جشنواره امامت و مهدویت برآمده از سند تحول و تعالی دانشگاه بوده و عصاره این سند در حوزه فرهنگی، توجه به امر معنویت است، متذکر شد: در سال نخست برگزاری جشنواره، مقرر شد جشنواره امامت و مهدویت با حضور ۱۰ استان برگزار شود و در سال دوم به تمامی کشور تسرّی پیدا کرد؛ تا جایی که در سال سوم، شاهد برگزاری جشنواره‌ای در قالب ۳۱ استان و ۴۱ واحد دانشگاهی و ۶ قرارگاه دانش‌آموزی در سطح کشور بودیم.

تدارک ۶۲ برنامه در چهارمین جشنواره امامت و مهدویت توسط دانشگاه‌ها و مدارس سما

جعفری یادآور شد: بزرگ‌ترین جشنواره کشور، جشنواره امامت و مهدویت است که به مدت ۴۰ روز برگزار می‌شود، آغاز آن از ۱۳ رجب بوده و تا نیمه شعبان ادامه پیدا می‌کند. در جشنواره امسال، ۵۰ برنامه مربوط به واحد‌ها و ۱۲ برنامه ویژه مدارس سمای کشور تدارک دیده شده است.

وی تأکید کرد: انجام کار‌های مربوط به این جشنواره و اطلاع‌رسانی در خصوص برگزاری برنامه امامت و مهدویت، از مدت‌ها قبل باید انجام شده باشد و در زمان برگزاری، مدعوین به‌منظور حضور در جشنواره دعوت شوند، انجام این کار توسط مدارس و مسئولان سما موجب می‌شود که والدین درباره انجام کار‌های فرهنگی و تربیتی با دیدگاه اسلامی در مدارس، نگاه مثبتی داشته باشند و این نگرش مثبت به مدارس سما تسری پیدا کند و اقبال به این مدارس هم بیشتر از پیش شود.

مدیرعامل بنیاد فرهنگی و هنری امامت و مهدویت دانشگاه آزاد اسلامی خاطرنشان کرد: شناسایی استعدادها یکی از مهم‌ترین اهداف برگزاری این جشنواره است، هدف دیگر، سرشار شدن جشنواره از تولیدات دانش‌آموزی و دانشجویی است و مرحله سوم، جهت‌دهی به این تولید در راستای مکتب ائمه اطهار علیهم‌السلام است و منتظریم منجی عالم بشریت بیاید و ظلم را از بین ببرد، بنابراین انجام هرکاری درباره هرچه بهتر برگزار شدن جشنواره امامت و مهدویت یکی از راه‌هایی است که می‌تواند موجب تعجیل در فرج امام زمان عجل‌الله تعالی فرجه‌الشریف شود.

آیا شما به دنبال کسب اطلاعات بیشتر در مورد "تدارک ۶۲ برنامه در چهارمین جشنواره امامت و مهدویت توسط دانشگاه‌ها و مدارس سما" هستید؟ با کلیک بر روی استان ها، اگر به دنبال مطالب جالب و آموزنده هستید، ممکن است در این موضوع، مطالب مفید دیگری هم وجود داشته باشد. برای کشف آن ها، به دنبال دسته بندی های مرتبط بگردید. همچنین، ممکن است در این دسته بندی، سریال ها، فیلم ها، کتاب ها و مقالات مفیدی نیز برای شما قرار داشته باشند. بنابراین، همین حالا برای کشف دنیای جذاب و گسترده ی محتواهای مرتبط با "تدارک ۶۲ برنامه در چهارمین جشنواره امامت و مهدویت توسط دانشگاه‌ها و مدارس سما"، کلیک کنید.