حفظ سلامت حجاج در حج تمتع اولویت هلال احمر است – خبرگزاری وایکو | اخبار ایران و جهان

حفظ سلامت حجاج در حج تمتع اولویت هلال احمر است - خبرگزاری وایکو | اخبار ایران و جهان

به گزارش خبرگزاری وایکو، پیرحسین کولیوند، رییس جمعیت هلال احمر در همایش کادر بهداشتی درمانی حج 1403 به میزبانی مرکز پزشکی حج و زیارت گفت: هلال احمر مسیولیت حفظ سلامت زایران حج را بر عهده دارد. معاینات زایران حج امسال به خوبی انجام شد و امسال سخت گیری بیشتری برای بررسی استطاعت جسمانی زایران انجام شد.

وی با بیان اینکه در مرکز پزشکی حج در تلاش هستیم تا هر چه سریع تر وضعیت سلامت زایران پایش شود تا حجاج بتوانند اعمال خود را به خوبی انجام دهند، افزود: هلال احمر در حوزه سلامت زایران از تمامی ظرفیت ها و بهترین متخصصین استفاده می کند.

کولیوند در قسمت دیگری از صحبت های خود، اثر بخشی دیپلماسی سلامت را بیش از سایر دیپلماسی ها دانست.

رییس هلال احمر در ادامه از پزشکانی که مقرر است برای انجام عملیات حج به سرزمین وحی اعزام شوند خواست تا حد توان در راستای حفظ سلامت زایران حج تلاش کنند.

وی افزود: وظیفه اول پزشکان حاضر در عملیات حج حفظ سلامت زایران است. تیم پزشکی مرکز پزشکی حج و زیارت باید در عملیات حج سلامت را محور اصلی کار خود قرار دهند.

کولیوند ادامه داد: وضعیت رسیدگی به زایران پر خطر حج 1403 باید مد نظر قرار بگیرد و خدمات ویژه ای به آنها مخصوصاً در ایام تشریق ارایه شود.

کولیوند در پایان صحبت های خود با اشاره به وضعیت سخت جنگ زدگان غزه، تصریح کرد: 28 هزار نوزاد در این 7 ماه در غزه به دنیا آمده اند و نیازمند دریافت خدمات درمانی هستند. علاوه بر این 67 هزار 870 مادر باردار و 10 هزار مصدوم در غزه حضوردارند که هیچ نوع امکانات دارویی برای آنها وجود ندارد زیرا از ورود محموله های بشر دوستانه به غزه جلوگیری می شود.

رییس هلال احمر تاکید کرد: امروز ضرورت دارد تا کمک های بهداشتی و درمانی با سرعت بیشتری به غزه برسد تا از تشدید فاجعه انسانی در این منطقه جلوگیری شود.

آیا شما به دنبال کسب اطلاعات بیشتر در مورد "حفظ سلامت حجاج در حج تمتع اولویت هلال احمر است – خبرگزاری وایکو | اخبار ایران و جهان" هستید؟ با کلیک بر روی اجتماعی، آیا به دنبال موضوعات مشابهی هستید؟ برای کشف محتواهای بیشتر، از منوی جستجو استفاده کنید. همچنین، ممکن است در این دسته بندی، سریال ها، فیلم ها، کتاب ها و مقالات مفیدی نیز برای شما قرار داشته باشند. بنابراین، همین حالا برای کشف دنیای جذاب و گسترده ی محتواهای مرتبط با "حفظ سلامت حجاج در حج تمتع اولویت هلال احمر است – خبرگزاری وایکو | اخبار ایران و جهان"، کلیک کنید.