زیباترین کوپه های کلاسیک بدون ستون را ببینید/ عکس
به گزارش خبرگزاری وایکو و براساس گزارش پدال، در خودروها معمولاً شاهد سه ستون هستیم که از جلو به ترتیب با نام A، B و C شناخته می شوند اما برخی خودروسازان برای افزایش زیبایی کوپه های خود، ستون وسط یا B را حذف کردند. این کار علاوه بر افزایش زیبایی، مزیت های دیگری را هم به دنبال دارد و حذف ستون های B نور و هوای بیشتری را وارد کابین می کند. ازاین رو، در ادامه قصد داریم با زیباترین کوپه های کلاسیک بدون ستون آشنا شویم.
لینکلن کانتیننتال سال 1956
به گزارش پدال، فورد زمانی که پس از هشت سال غیبت در سال 1956 دوباره لینکلن را بازگرداند، قصد داشت آن را به یک برند فوق لوکس تبدیل کند. کوپهٔ جدید این برند که در سال 1956 به بازار آمد، گران ترین خودروی ساخت آمریکا در آن زمان محسوب می شد و در برابر بنتلی و رولزرویس قرار می گرفت.
یکی از ویژگی های جذاب کانتیننتال حذف ستون B بود که نمای چشمگیری را ایجاد می کرد. همچنین شیشه های کوچک عقب هم به صورت برقی پایین می رفتند تا شکوه بیشتری به این کوپهٔ مجلل ببخشند.
شورلت ایمپالا اسپرت کوپه سال 1958
ایمپالا اسپرت کوپه که یکی از ساخته های متعدد «هارلی ارل» بود، از طراحی ستون های منحصربه فردی بهره می برد. در جلو، ستون های A به سمت عقب کشیده شده و با شیب معکوس طراحی شده بودند که دید راننده را بهبود می بخشید. در ادامه هم حذف ستون های B نمای چشمگیری را ایجاد کرده و این ایمپالا را به یکی از زیباترین کوپه های زمان خود تبدیل می کرد.
مرسدس بنز 220SE کوپه سال 1961
مرسدس 220SE سری W111 در قیاس با سلف خود یعنی پونتون، ظاهر بسیار شیک و چشمگیری داشت که دلیل اصلی این موضوع حذف ستون های B بود و در دهه های بعد به یکی از ویژگی های کوپه های مرسدس تبدیل شد. این کوپه که توسط «پل براک» طراحی شده بود، کابین بزرگ و دل بازی را برای چهار نفر ارایه می کرد. 220SE با همین طراحی تا سال 1971 تولید شد.
پلیموث باراکودا سال 1964
هرچند این خودرو نتوانست در بازار فروش حریف فورد موستانگ شود اما یک کوپهٔ بدون ستون زیبا را در اختیار خریداران قرار داد. همین طراحی منحصربه فرد پنجره های جانبی باراکودا در نسل دوم هم حفظ شد و امکان ورود نور بیشتری را به کابین فراهم می کرد. در نسل سوم که در سال 1970 معرفی شد اما باراکودا کاملاً متحول شد و پنجره های عقب آن دیگر پایین نمی آمدند.
پونتیاک GTO سال 1964
GTO در سه نسخهٔ مختلف شامل کوپه، کانورتیبل و هاردتاپ دودر بدون ستون به بازار عرضه شد و هرچند برخی ظاهر نسخهٔ کوپهٔ آن را بیشتر می پسندیدند اما نسخهٔ هاردتاپ به لطف هر چهار پنجره ای که پایین می آمدند و فضای باز بزرگی را ایجاد می کردند، جذابیت خاص خود را داشت. پیشرانه های قدرتمند حداکثر 6.6 لیتری هم جذابیت این ماشین را دوچندان می کرد.
ب ام و 2000CS سال 1965
بدون شک 2000CS یکی از زیباترین کوپه های تاریخ ب ام و محسوب می شود که یکی از دلایل اصلی این زیبایی، حذف ستون های B است. البته هرچند این ماشین زیبایی خیره کننده ای داشت اما از قدرت متناسب با این زیبایی بی بهره بود تا اینکه مدل های 2800CS و 3.0CS به ترتیب در سال های 1968 و 1971 ارایه شدند. نسخهٔ نهایی این کوپهٔ بدون ستون هم CSL 3.0 بود که به خاطر قوانین مسابقات (هومولوگیشن) ساخته شده و برای کاهش وزن به پنجره های پلکسی گلاس مجهز شده بود.
شورلت کامارو سال 1967
کاماروی خوش استایل که در نسخه های کوپه و کانورتیبل تولید می شد، پاسخ شورلت به فورد موستانگ بود. نسخهٔ کوپهٔ کامارو بدون ستون B و پنجره های عقبی که پایین می آمدند، ظاهر جذاب و شیکی داشت. در مدل 1967 کامارو لچکی جلو هم دیده می شد اما در مدل های بعدی نسل اول این لچکی ها حذف شدند تا ظاهر شیک تری ایجاد شود. نسل دوم کامارو اما کلاً فاقد پنجره های عقب بود و به همین دلیل ستون عقب بسیار پهنی داشت.
دوج چارجر سال 1968
هرچند دوج با معرفی چلنجر در سال 1970 خیلی دیر به موستانگ پاسخ داد اما در دههٔ 60 چارجر با فرم فست بک زیبای خود حضور قدرتمندی در بازار داشت. یکی از عناصر کلیدی این طراحی، فقدان ستون های B بود که نمایی چشم نواز به چارجر می بخشید. در نسل دوم چارجر که در سال 1968 به بازار آمد نیز این زیبایی ادامه پیدا کرد. در این نسل هرچند کرایسلر با حذف ویژگی هایی مثل دورسنج موتور به دنبال کاهش هزینه ها بود اما طراحی بدون ستون همچنان حفظ شد.
تویوتا سلیکا سال 1970
تویوتا که به دنبال عرضهٔ رقیبی برای فورد کاپری بود، سلیکا را با ویژگی های طراحی اروپایی و آمریکایی به بازار فرستاد. سلیکا همچنین با طراحی زیبای بدون ستون، نیم نگاهی هم به موستانگ داشت. بااین حال، در این کوپهٔ ژاپنی خبری از پیشرانه های V8 قدرتمند نبود و سلیکا که بر اساس کارینا ساخته شده بود، با موتورهای 1.6 و 2 لیتری به بازار عرضه می شد. سلیکا در نسخهٔ لیفت بک هم تولید می شد که شباهت بیشتری به موستانگ داشت.
جگوار XJC سال 1973
XJC اولین بار در سال 1973 رونمایی شد و فروش آن در سال 1974 آغاز شد اما تا سال 1975 به دست خریداران نرسید. دلیل تاخیر در آغاز تولید این خودرو پنجره های بدون ستون بود که برای مقابله با سروصدا و نفوذ آب نیاز به کار زیادی داشت. بااین حال، بدون شک این ماشین با ترکیب تجمل و راحتی سدان XJ با ظاهر اسپرت تر، جذابیت خاصی داشت. جگوار جذابیت XJC را با ارایهٔ پیشرانهٔ 5.3 لیتری V12 نیز افزایش داد.
مرسدس بنز SEC سال 1981
SEC اولین کوپهٔ برگرفته از S کلاس بود و از پیشرانه ها و تکنولوژی های آن مثل ایربگ و ترمز ABS استفاده می کرد. بااین حال، SEC به لطف 10 سانتی متر فاصلهٔ محوری کمتر و پنجره های بدون ستون، نمای زیباتری نسبت به S کلاس داشت. این کوپهٔ زیبا خریداران زیادی پیدا کرد که اکثر آن ها نسخهٔ پرچم دار 500SEC را انتخاب می کردند. سپس نسخهٔ 560 زمانی که در سال 1985 ارایه شد خیلی زود به محبوب ترین نسخهٔ SEC در بین خریداران تبدیل شد.
ب ام و سری 8 سال 1989
سری 8 نمایانگر حرکت ب ام و به سمت بخش های بالاتر بازار کوپه ها بود پس ازاینکه برای 13 سال به تولید سری 6 پرداخته بود. برای متمایز کردن سری 8 و حتی شاید با الهام از SEC مرسدس، ب ام و برای سری 8 پنجره های بدون ستون را در نظر گرفت که واقعاً با طراحی ساده و شیک آن در هماهنگی بود. این کوپهٔ المانی با چراغ های جلوی مخفی و پنجره های بدون ستون خصوصاً زمانی که هر چهار شیشه پایین بودند بسیار شیک و جذاب به نظر می رسید.
جهت مشاهده لیست قیمت روز خودرو های داخلی و خارجی می توانید به صفحه لیست قیمت روز خودرو در وایکو مراجعه کنید
227227
آیا شما به دنبال کسب اطلاعات بیشتر در مورد "زیباترین کوپه های کلاسیک بدون ستون را ببینید/ عکس" هستید؟ با کلیک بر روی پزشکی، اگر به دنبال مطالب جالب و آموزنده هستید، ممکن است در این موضوع، مطالب مفید دیگری هم وجود داشته باشد. برای کشف آن ها، به دنبال دسته بندی های مرتبط بگردید. همچنین، ممکن است در این دسته بندی، سریال ها، فیلم ها، کتاب ها و مقالات مفیدی نیز برای شما قرار داشته باشند. بنابراین، همین حالا برای کشف دنیای جذاب و گسترده ی محتواهای مرتبط با "زیباترین کوپه های کلاسیک بدون ستون را ببینید/ عکس"، کلیک کنید.