سریع ترین هواپیمای جهان با سرعت 6500 کیلومتر آماده پرواز می شود/ عکس

به گزارش خبرگزاری وایکو و براساس گزارش پدال، لاکهید مارتین اولین بار در سال 2013 ساخت یک هواپیمای بدون سرنشین مافوق صورت که برای جمع آوری اطلاعات، نظارت و شناسایی در نظر گرفته شده است را به عنوان جانشین SR-71 بلک برد (پرندهٔ سیاه) مطرح کرد. این هواپیما SR-72 نام دارد اما لقب «پسر پرندهٔ سیاه» گرفته است. SR-72 می تواند به سرعتی بیش از 6400 کیلومتر بر ساعت دست پیدا کند و قرار است عنوان سریع ترین هواپیمای جهان را از آن خود کند.

سریع ترین هواپیمای جهان با سرعت 6500 کیلومتر آماده پرواز می شود/ عکس

این عنوان تا به امروز در اختیار SR-71 بلک برد است. این هواپیما که در سال 1974 وارد خدمت شد، هواپیمای مهمی در طول جنگ سرد بود. هرچند بلک برد در سال 1998 بازنشسته شد اما تا به امروز هیچ هواپیمایی حتی نزدیک به رکورد سرعت آن نشده است. بااین حال، عنوان سریع ترین هواپیمای تاریخ ممکن است به زودی به جانشین بلک برد یعنی SR-72 برسد. البته همان طور که در ابتدا اشاره شد، پسر پرندهٔ سیاه برخلاف SR-71 هواپیمایی بدون سرنشین است. طبق شایعات، این هواپیما توانایی حمل سلاح جدید لاکهید مارتین بنام HSSW را هم خواهد داشت.

سریع ترین هواپیمای جهان با سرعت 6500 کیلومتر آماده پرواز می شود/ عکس

بااین حال، SR-72 بیشتر برای ماموریت های اطلاعاتی و شناسایی استفاده خواهد شد. به گفتهٔ لاکهید مارتین، قرار است اولین پروتوتایپ پسر پرندهٔ سیاه تا سال 2025 پرواز کند. البته طبق گفته ها، این هواپیما احتمالاً در دههٔ 2030 وارد خدمت خواهد شد. SR-72 اما تنها هواپیمایی نیست که به دنبال کسب عنوان سریع ترین هواپیمای تاریخ است زیرا ایالات متحده روی توسعهٔ دو هواپیمای دیگر هم کار می کند که مدعی کسب این عنوان هستند. یکی از این هواپیماها Dart AE است که توسط هایپرسونیکس لانچ سیستم ساخته شده و حداکثر سرعت آن 8650 کیلومتر بر ساعت است.

سریع ترین هواپیمای جهان با سرعت 6500 کیلومتر آماده پرواز می شود/ عکس

دومی هم یک هواپیمای شناسایی مخفیانه است که برای ارتش ایالات متحده ساخته می شود و SR-91 آرورا نام دارد. طبق شایعات، حداکثر سرعت این هواپیما بیش از 6200 کیلومتر بر ساعت خواهد بود. علاوه بر این، شرکتی بنام استارگیزر هم در حال توسعهٔ هواپیمای مافوق صوتی با سرعت بیش از 11 هزار کیلومتر بر ساعت است. البته این هواپیما فعلاً در مراحل اولیهٔ توسعه قرار دارد؛ بنابراین، به نظر می رسد هنوز چند سال دیگر طول خواهد کشید تا هواپیمایی بتواند عنوان سریع ترین هواپیمای تاریخ را از SR-71 بلک برد بگیرد.

227227

آیا شما به دنبال کسب اطلاعات بیشتر در مورد "سریع ترین هواپیمای جهان با سرعت 6500 کیلومتر آماده پرواز می شود/ عکس" هستید؟ با کلیک بر روی پزشکی، اگر به دنبال مطالب جالب و آموزنده هستید، ممکن است در این موضوع، مطالب مفید دیگری هم وجود داشته باشد. برای کشف آن ها، به دنبال دسته بندی های مرتبط بگردید. همچنین، ممکن است در این دسته بندی، سریال ها، فیلم ها، کتاب ها و مقالات مفیدی نیز برای شما قرار داشته باشند. بنابراین، همین حالا برای کشف دنیای جذاب و گسترده ی محتواهای مرتبط با "سریع ترین هواپیمای جهان با سرعت 6500 کیلومتر آماده پرواز می شود/ عکس"، کلیک کنید.