سعید مطهری – خبرگزاری وایکو | اخبار ایران و جهان

استان: یزد

حوزه انتخابیه: یزد، اشکذر و بخش ندوشن و دهستان سورک

شعار انتخاباتی: گفتار صادقانه، عمل خالصانه مردم گله مندند ولی برای اصلاح می آییم


پویش بزرگ انتخاباتی خبرگزاری وایکو با عنوان «با وایکو انتخاب کنیم؛ کارآمدی و شایسته گزینی» تلاش دارد با آماده کردن بستری مناسب برای معرفی داوطلبان نمایندگی دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی، گامی در جهت کمک به مردم برای انتخاب اصلح و برگزاری پرشور انتخابات بردارد.

سعید مطهری یکی از داوطلبان نمایندگی دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی است که در زیر رزومه کوتاهی از وی و پاسخ هایش به سوالات وایکو در دو بخش کشوری و استانی را می خوانید:

رزومه:

متولد سال 65، ساکن یزد، فوق لیسانس مدیریت امور شهری. دارای سوابقی همچون مسیول علمی پژوهشی بسیج دانشجویی دانشگاه پیام نور اردکان، پژوهشگر باشگاه پژوهشگران جوان، مدیر مسیول کانون فرهنگی هنری منتظران وصال و ….

سوالات کشوری:

*مهمترین آسیب کارکردی مجلس شورای اسلامی از نگاه شما چیست؟

همان طور که در کلام اهل بیت علیهم السلام دروغ و عدم صدق ریشه همه گناهان برشمرده شده است، عدم شفافیت را نیز می توان زمینه بسیاری از آسیب ها دانست.

*مجلس برای تقویت نقش نظارتی و تقنینی خود باید دست به چه اقداماتی بزند؟

مهمترین کار فراهم سازی زیرساخت های نرم افزاری و قوانین الزام آور برای اجرا شدن و ارتقا این سیستم ها است تا با با روان سازی و تسریع در اقدامات بتوان اولاً از اوضاع فعلی اطلاعات لازم و صحیح را داشت و هم نسبت به آینده بتوان برنامه ریزی هدفمند و بلندمدتی داشت.

*نمایندگان چرا نباید اسیر تجمل گرایی شوند و برای پرهیز از این آسیب چه اقداماتی ضرورت دارد؟

نمایندگان آینه تمام نمای نظام هستند و تجمل گرایی آنها بدترین اثر را در بینش مردم نسبت به اهداف انقلاب خواهد داشت.

*همکاری و همراهی میان مجلس و سایر قوا و دستگاه ها چه تاثیری می تواند بر پیشرفت کشور داشته باشد؟ به نظر شما مهمترین تجلیگاه این همراهی و همکاری چیست؟

مهمترین قانون سالیانه کشور، قانون بودجه است که به عنوان ابزار هماهنگی بین قوا نیاز به افراد متخصص و متعهد دارد تا بتواند کشور را در با مدیریت مالی صحیح در مسیر اهداف چشم انداز 20 ساله و برنامه هفتم توسعه هدایت و از کسر بودجه و در نتیجه تورم های حاصله نجات دهد.

*مسوولیت پذیری در قبال مردم موضوعی است که نمایندگان باید همواره به آن توجه داشته باشند. اگر نمایندگان از این مهم غافل شوند، چه پیامدهای منفی ایجاد خواهد شد؟

مسلماً هر نماینده در برابر کوچک ترین کارهای انجام شده و مهم تر از آن در قبال کارهای انجام نشده خود مسیول بوده و باید پاسخگو باشد. چه بسا از مهمترین عوامل دلسردی مردم در شرایط فعلی عدم مسیولیت پذیری و پاسخگویی به مسایلی نظیر تورم و آلودگی های زیست محیطی است.

*مردمی بودن باید یکی از خصیصه های مهم هر نماینده باشد. یک نماینده چگونه می تواند این خصیصه را تحقق بخشد بدون آنکه در ورطه عوام زدگی و طرح شعارهای غیر واقع بینانه اسیر شود؟

مهمترین خواسته مردم نزدیک شدن مسیولان به مردم و حداقل شنیدن درد دل های آنهاست که اینجانب علاوه بر دیدارهای حضوری شماره همراه 09120021214 را برای دریافت مستقیم دغدغه ها و حتی گزارش های نظارتی مردم اختصاص داده ام.

*طبق قانون اساسی یک نماینده در قبال همه مردم ایران مسوولیت دارد. برای تحقق این اصل مطرح و جلوگیری از بخشی زدگی باید چه مواردی مدنظر قرار بگیرد؟

یکی از عواملی که نقش اساسی در بخش زدگی نمایندگان دارد؛ دخالت نمایندگان در انتصابات است که به عنوان جدی ترین عامل نقش نظارتی نماینده را کمرنگ می کند زیرا نماینده مجبور است بر بسیاری از ایرادات فرد منتسب به خود چشم پوشی کند.

سوالات استانی:

*یکی از معضلات مهم استان یزد، خشکسالی است و برای تامین آب شرب و صنعت یزد مشکلاتی وجود دارد. به نظر شما آیا طرح هایی نظیر انتقال آب بهشت آباد، انتقال آب خلیج فارس و انتقال آب دریای عمان می تواند به حل معضل کم آبی استان کمک کند؟ راهکار شما چیست؟

چشم انداز آبی استان نیاز به یک بازنگری اساسی دارد. از یک طرف بر منابع آبی موجود و یک سو بر مصارف آنها. که به سرفصل برنامه های اینجانب به شرح زیر است: 1- برآورد میزان منابع آب موجود در استان با استفاده از ابزارهای نوین و هوش مصنوعی 2- تهیه بودجه بندی چند سطحی و انعطاف پذیر از حالت های مختلف مصرف به تفکیک شرب، بهداشت، کشاورزی، فضای سبز و صنعت با استفاده از ابزارهای نوین و هوش مصنوعی 3- تهیه بودجه بندی چند سطحی و انعطاف پذیر از حالت های مختلف پساب ایجاد شده و نحوه مصرف آن 4- تهیه بودجه بندی مالی چند سطحی و انعطاف پذیر برای سه بخش قبل شامل بخش تعاونی، خصوصی و دولتی 5- ایجاد طرح جامع میزان مشارکت دانشگاه ها، خبرگان و سایر افراد دغدغه مند در اجرای نوآوری و اختراعات آبی

*برای توسعه زیرساخت های مواصلاتی استان یزد چه برنامه هایی باید در استان پیاده سازی شود؟

با توجه به موقعیت استراتژیک مرکزی استان، می توان بهترین استفاده را از کریدورهای شمال – جنوب و شرق به غرب داشت. که نیاز به موارد زیر دارد: 1- هدف گذاری میزان بهره گیری استان از ظرفیت های جاده ای، ریلی و هوایی با تاکید بر نقش بندر خشک 2- هدف گذاری نوع و میزان کالاهای وارد و صادر شده استان 3- بودجه بندی و هدف گذاری مالی میزان سرمایه گذاری سه بخش قبل شامل بخش تعاونی، خصوصی و دولتی.

*برای اصلاح ساختار اقتصادی استان در راستای حرکت به سمت فعالیت های اقتصاد کم آب بر چه برنامه دارید؟

در حال حاضر مهمترین معضل بخش صنعت استان علاوه بر عدم تطابق فرهنگی، عدم هماهنگی با بافت محیط زیستی چه از لحاظ منابع آبی و چه از لحاظ آلودگی هوا می باشد. که مهمترین سرفصل برنامه های اینجانب به شرح زیر می باشد: 1- ایجاد بانک اطلاعاتی جامع از وضعیت فعلی صنایع موجود از لحاظ میزان آبخواهی، آلایندگی، مشاغل مورد نیاز و … با استفاده از ابزارهای نوین و هوش مصنوعی 2- ایجاد بانک اطلاعاتی جامع از تعداد فارغ التحصیلان استان و افراد حرفه ای موجود با استفاده از ابزارهای نوین و هوش مصنوعی 3- تنظیم سند راهبردی برای استقرار صنایع دانش بنیان با توجه به خروجی حرفه ای استان 4- تنظیم بودجه شغلی استان 5- تهیه سند راهبردی آموزشی استان با توجه به 4 مورد قبلی

سعید مطهری

آیا شما به دنبال کسب اطلاعات بیشتر در مورد "سعید مطهری – خبرگزاری وایکو | اخبار ایران و جهان" هستید؟ با کلیک بر روی عمومی، آیا به دنبال موضوعات مشابهی هستید؟ برای کشف محتواهای بیشتر، از منوی جستجو استفاده کنید. همچنین، ممکن است در این دسته بندی، سریال ها، فیلم ها، کتاب ها و مقالات مفیدی نیز برای شما قرار داشته باشند. بنابراین، همین حالا برای کشف دنیای جذاب و گسترده ی محتواهای مرتبط با "سعید مطهری – خبرگزاری وایکو | اخبار ایران و جهان"، کلیک کنید.