سیدحسن نصرالله: ۴۰ سال است با ایران رابطه عمیق و قوی داریم

برای توقف جنگ در مرز لبنان جنگ غزه باید متوقف شود؛

سیدحسن نصرالله: ۴۰ سال است با ایران رابطه عمیق و قوی داریم

دبیرکل حزب الله لبنان گفت: ۳۰-۴۰ سال است با ایران رابطه عمیق و قوی داریم؛ جمهوری اسلامی ایران در این مدت چیزی از ما نخواسته است جز یک بار.

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری علم و فناوری وایکو، سیدحسن نصرالله دبیرکل حزب الله لبنان امروز در مراسم یادبود شهید «حاج ابونعمه» اظهارکرد: من در مراسم فرماندهان شهید سخنرانی می‌کنم  و‌ای کاش می‌توانستم در مراسم تمام شهدا بتوانم سخنرانی کنم. امیدوارم بتوانم سال‌های عمرم را در راه خانه‌ها و در میان خانواده‌های آنها سپری کنم؛ اما متأسفانه به دلایل متعدد این امر امکان پذیر نیست.

وی گفت: زمانی که من یا هرکس دیگری از برادرانمان با اطمینان سخنرانی می‌کنیم حتی در اوج جنگ، اولا به این دلیل است که ما بر خداوند توکل کرده‌ایم و ثانیا ما افرادی مانند شهید ابو نعمه، شهید ابوطالب، شهید جواد و دیگر مردان را داریم.

سید حسن نصرالله اضافه کرد: ما می‌دانیم که در این راه چه گذشته و چه فرماندهان، مجاهدان، دلاوران و افراد با عزم و اراده‌ای داریم و در چه فضای شرافتمندانه، مؤمنانه و آکنده از صبر و جهاد هستیم.

فرمانده شهید حاج ابو نعمه یک مجاهد، اسیر جنگی و رزمنده بود و دو بار جانباز شد. او یک فرمانده بود و در نهایت نیز عاقبت نیکی داشت. او یکی از فرماندهانی بود که در جنگ با داعش در عراق حضور داشت و با آنها جنگید.

دبیرکل حزب‌الله همچنین گفت: فرمانده شهید حاج ابونعمه فردی متواضع بود و بسیار برادران رزمنده‌اش و مردم را دوست داشت. او تا لحظه شهادت در میدان حاضر بود.

دبیرکل حزب الله لبنان همچنین اظهارداشت: ۳۰-۴۰ سال است با ایران رابطه عمیق و قوی داریم؛ جمهوری اسلامی ایران در این مدت چیزی از ما نخواسته است جز یک بار. وقتی حاج قاسم سلیمانی پیش آمد باز هم چیزی از ما برای ایران نخواست بلکه از ما به خاطر حضور داعشی‌ها در عراق کمک خواست.

وی افزود: حاج قاسم گفت ما نیاز به فرمانده داریم، ۲۰ فرمانده عملیات میدانی به عراق رفتند.

دبیرکل حزب الله لبنان اظهار داشت: ابونعمه در آن زمان در سوریه بود و از جمله کسانی بود که با حاج قاسم به عراق رفت برای اینکه فرماندهی عملیات علیه داعش در عراق را بر عهده بگیرد.

در حال بروزرسانی…

آیا شما به دنبال کسب اطلاعات بیشتر در مورد "سیدحسن نصرالله: ۴۰ سال است با ایران رابطه عمیق و قوی داریم" هستید؟ با کلیک بر روی بین الملل، اگر به دنبال مطالب جالب و آموزنده هستید، ممکن است در این موضوع، مطالب مفید دیگری هم وجود داشته باشد. برای کشف آن ها، به دنبال دسته بندی های مرتبط بگردید. همچنین، ممکن است در این دسته بندی، سریال ها، فیلم ها، کتاب ها و مقالات مفیدی نیز برای شما قرار داشته باشند. بنابراین، همین حالا برای کشف دنیای جذاب و گسترده ی محتواهای مرتبط با "سیدحسن نصرالله: ۴۰ سال است با ایران رابطه عمیق و قوی داریم"، کلیک کنید.