صدور 34 فقره جواز تاسیس صنایع تبدیلی در قم

صدور 34 فقره جواز تاسیس صنایع تبدیلی در قم

وایکو/قم مدیر صنایع تبدیلی و غذایی سازمان جهاد کشاورزی قم گفت: در سال گذشته 34 فقره جواز تاسیس با میزان سرمایه گذاری 14 هزار و 34 میلیارد ریال ظرفیت 173 هزار تُن و جذب مواد خام 310 هزار تُن با ظرفیت ایجاد اشتغال برای 772 نفر صادر شده است.

حسین طاهری فرد مدیر صنایع تبدیلی و غذایی سازمان جهاد کشاورزی قم در گفت وگو با وایکو، عنوان کرد: در حال حاضر میزان تولید محصولات کشاورزی در استان حدود 900 هزار تُن، بنابراین ایجاد واحدهای صنایع تبدیلی و غذایی فرصت مناسبی برای کاهش ضایعات محصولات کشاورزی است؛ در این راستا سال گذشته 19 فرقه پروانه بهره برداری با سرمایه گذاری 3 هزار و 117 میلیارد ریال و ظرفیت 95 هزار تُن با ایجاد اشتغال برای 375 نفر صادر کردیم.

وی ادامه داد: در سال گذشته 34 فقره جواز تاسیس با میزان سرمایه گذاری 14 هزار و 34 میلیارد ریال ظرفیت 173 هزار تُن و جذب مواد خام 310 هزار تُن با ظرفیت ایجاد اشتغال برای 772 نفر صادر شده است.

طاهری فرد اضافه کرد: یکی از اهم فعالیت های ما در سال 1402 صدور 150 مجوز مشاغل خانگی با همکاری غذا و دارو و اداره کار و رفاه اجتماعی بوده است؛ از این تعداد 58 مورد تسهیلات پرداختی به مبلغ 8 میلیارد و 700 میلیون تومان داشتیم لذا به طور میانگین نفری 150 میلیون تومان تسهیلات پرداخت کردیم.

مدیر صنایع تبدیلی و غذایی سازمان جهاد کشاورزی قم افزود: تسهیلات برای 92 مجوز دیگر در حوزه مشاغل خانگی در حال کارسازی و پیگیری است و زمانی که تسهیلات خانگی باز شود این موارد هم برای دریافت تسهیلات به بانک معرفی خواهند شد.

وی اظهار کرد: در تمام حوزه های محصولات زراعی، محصولات باغی، دام و طیور و آبزیان، سردخانه ها و کود فعالیت داریم؛ بنابراین هر مراجعه کننده ای که اعلام آمادگی کند هیچ منعی وجود ندارد و کمک می کنیم که از طریق سامانه ملی مجوزها درخواست خود را ثبت کنند و در کوتاه ترین زمان مجوزشان صادر می شود.

طاهری فرد تصریح کرد: همه ساله از منابع مختلف تسهیلات بانکی به افرادی که جواز تاسیس دارند و یا نیاز به بازسازی عمرانی و نوسازی خط تولید دارند پرداخت می شود و تقریبا 80 درصد سرمایه گذاری از طریق تسهیلات برای آنان جبران می شود.

وی تاکید کرد: در سال جاری ادامه روند صدور مجوزها ادامه خواهد داشت و با توجه به شعار سال “جهش تولید با مشارکت مردمی” با تلاش بیشتر در جهت صدور مجوزهای صنایع تبدیلی و غذایی کمک خواهیم کرد.

مدیر صنایع تبدیلی و غذایی سازمان جهاد کشاورزی قم، یادآور شد: در سال جاری واحدهای نیمه تمام صنایع تبدیلی و غذایی را در اولویت قرار خواهیم داد و امیدواریم تولیدات این واحدها امسال به بهره برداری برسد.

پایان خبر وایکو

آیا شما به دنبال کسب اطلاعات بیشتر در مورد "صدور 34 فقره جواز تاسیس صنایع تبدیلی در قم" هستید؟ با کلیک بر روی استان ها، ممکن است در این موضوع، مطالب مرتبط دیگری هم وجود داشته باشد. برای کشف آن ها، به دنبال دسته بندی های مرتبط بگردید. همچنین، ممکن است در این دسته بندی، سریال ها، فیلم ها، کتاب ها و مقالات مفیدی نیز برای شما قرار داشته باشند. بنابراین، همین حالا برای کشف دنیای جذاب و گسترده ی محتواهای مرتبط با "صدور 34 فقره جواز تاسیس صنایع تبدیلی در قم"، کلیک کنید.