عوارض تونیک مو

موها نقش بسیار تاثیرگذاری در زیبایی ظاهری ما دارند. از دوران باستان تاکنون، آرایش موها به صورت مداوم توسط زنان و مردان انجام می شده و امروزه هم با همان میزان اهمیت ولی به شکل و شمایلی متفاوت از گذشته وجود دارد. این عضو شگفت انگیز درست همانند دیگر اعضای بدن، مثل قلب، شش ها و ریه نیازمند مراقبت و نگه داری است. همانطور اگر به چشم های خود اهمیت ندهید آن ها را در معرض خطر قرار داده اید، همانگونه که در صورت عدم توجه به پوست، آن را دچار آسیب و چروک خواهید کرد؛ بدون توجه و اهمیت به موها نیز به مرور زمان زیبایی، درخشش، خوش حالتی و حجم بالای آن را از دست خواهید داد.

پیشگیری همیشه بهتر از درمان است؛ پس پیش از ایجاد آسیب در موها چه به دلایل داخلی که می تواند کمبود ویتامین باشد و چه از طریق عوامل خارجی که می تواند عوامل محیطی مانند فیلترهای UV، استفاده از رنگ موی نامناسب و … باشد؛ از موهایتان محافظت کنید. اما چطور؟ پاسخ به سوال تونیک مو چیست تمام آن چیزی است که برای مراقبت از موها به آن نیاز دارید.

عوارض تونیک مو

داشتن موهایی زیبا، سالم و شاداب برای بسیاری از خانم ها و آقایان دارای اهمیت است. هیچ کسی نمی تواند میزان تاثیر موی سالم، لطیف و مرتب را در زیبایی تکذیب کند. بسیار پیش آمده که افراد مختلف به قصد داشتن موهایی پرپشت و تقویت موهای خود از ، ، تقویت کننده، تونیک مو و … استفاده می‌کنند. بسیاری از انواع ماسک یا تونیک گیاهی مو نیز توسط افراد مختلف برای تقویت انواع موها مورد استفاده قرار می‌گیرند.

البته باید توجه داشته باشید که قیمت تونیک موی دکتر بیز از هر محصول مراقبت از مو بدون درنظر گرفتن نوع و شرایط پوست و موی خود نه تنها نتیجه‌ای مثبت و مناسب ندارد بلکه می‌تواند اثر نامناسبی نیز با خود به همراه داشته باشد. بسیار اتفاق افتاده است که بعضی از افراد زمانی که دچار مشکلات پوستی می‌شوند یا به دلایل مختلف موهای آنها ضعیف، نازک و شکننده می‌شود و یا دچار ریزش مو می‌شوند بلافاصله به توصیه افراد مختلف که الزاما متخصص هم نیستند، از انواع محصولات مراقبت از پوست خانگی و ماسک‌های دست‌ساز و یا انواع محصولات قابل تهیه از بازار استفاده می‌کنند.

عوارض تونیک مو چیست؟

تونیک های مو مرطوب کننده های مایعی هستند که معمولاً در ساخت آن ها از روغن های سبک و پرخاصیت استفاده شده است. این روغن ها علاوه بر تقویت مو، مانند موس و اسپری عمل کرده و حالت آن را نیز حفظ می کند. آن ها اغلب دارای رایحه های سبکی بوده و طراوت و شادابی خاصی به موها می بخشد و آن ها را براق و خوش حالت می کند.

تونیک ها، موهای شما را مرطوب کرده و موجب کاهش خشکی پوست سر می شود. همچنین ماساژ دادن پوست سر با استفاده از این محصولات مراقبتی، گردش خون در فولیکول ها را افزایش داده و در نهایت باعث رشد مجدد موها می شود. اغلب تونیک ها، دارای ترکیباتی هستند که برای حفظ سلامت و جذابیت موهای ما ضروری بوده و تاثیر به سزایی در درمان ریزش مو دارند.

آیا تونیک مو مانع ریزش مو می شود؟

استفاده از تونیک رشد مو در کنار روغن رزماری لاکچری کوین بیز برای افرادی که دچار ریزش موی سر هستند، امری منطقی به نظر می‌رسد، اما موضوع ریزش مو امری کاملا پیچیده است و باید موارد بسیاری برای آن در نظر گرفته شود.

عوامل زیادی می‌توانند باعث ریزش مو شوند. یکی از رایج ترین دلایل ریزش مو، ریزش مو با الگوی مردانه است که با نام علمی آلوپسی آندروژنیک نیز شناخته می‌شود. آلوپسی آندروژنیک نوعی بیماری ارثی است که در طول آن فولیکول‌‌های مو به هورمون مردانۀ دی هیدروتستسترون (DHT) حساس می‌شوند.

نحوه مصرف تونیک مو

مقداری از تونیک مو را روی نواحی موردنظر اسپری کنید این نواحی بخش های آسیب دیده و ضعیف مو و ابرو هستند. پس از اسپری تونیک مو، با ماساژ ملایم به جذب بهتر و بیشتر تونیک کمک کنید. وجود تونیک مو مناسب فصل خاص و یا کاربردهای ویژه باعث شده تا در زمان انتخاب و خرید به نوع و کارایی تونیک مو بیشتر دقت شود.

تونیک مو مناسب ریزش مو می‌تواند به افرادی که مبتلا به ریزش مو هستند کمک بسیاری در ترمیم و جایگزینی و رویش مجدد مو داشته باشد. این تونیک مو با استفاده از سلول بنیادین می‌تواند تاثیر مستقیم بر فولیکول مو داشته باشد و به واسطه عصاره و مواد مغذی موجود در آن ریشه و ساقه مو تقویت می‌شود.

شما به کمک استفاده مداوم از یک نوع تونیک مو می‌توانید از مزایای مختلف آن مانند جلوگیری از ریزش مو و رشد مجدد و جبران موهای از دست رفته، حفظ و ترمیم موهای آسیب دیده و ضعیف شده و تقویت ساقه و ریشه آن‌ها استفاده کنید. این تونیک‌ها می‌توانند به واسطه افزایش گردش خون در پوست سر، ارزش افزوده بسیاری برای شما داشته باشند.

ریزش موی سر یک امر طبیعی به حساب می‌آید، روزانه افراد بسیاری تعدادی از موهای سر خود را از دست می‌دهند و تا زمانی که این ریزش از مقدار و تعداد نرمال و طبیعی خارج نشود امری نگران کننده به حساب نمی آید.

این ریزش مو زمانی مشکل و نگران‌کننده محسوب می‌شود که از حد نرمال خارج شود و شما در یک بازه زمانی مشخص و کوتاه، کم شدن حجم مو و افزایش ریزش موهای خود را احساس کنید. این معضل می‌تواند دلایل مختلفی داشته باشد از جمله این دلایل می‌توان به کمبود ویتامین و اختلالات هورمونی و همچنین برای خانم ها دلایلی همچون حاملگی اشاره کرد. حتی عدم رعایت بهداشت به درستی نیز می‌تواند باعث افزایش ریزش مو شود. چربی بیش از حد پوست سر و بسته شدن منافذ آن خود می‌تواند مانع جذب اکسیژن شود و ضعیف شدن تارهای مو را با خود به همراه داشته باشد.

چرا موها می ریزند؟

پیش از آن که به بررسی راه های افزایش حجم و رشد مو و پاسخ به سوال تونیک مو چیست بپردازیم، بهتر است در ابتدا بدانیم که چرا موها می ریزند، کم حجم می شوند و یا حالت خود را از دست می دهند. به وجود آمدن علائم نامبرده در موها می تواند دلایل متفاوت داشته باشد. حاملگی، اختلالات هورمونی، کمبود ویتامین، بیماری های خاص، استفاده از داروهای شیمیایی، عوامل ارثی و … همگی می توانند در کاهش رشد موها و تغییر و تضعیف حالت آن ها تاثیرگذار باشند.

در مواردی مانند تاثیرات داروهای شیمیایی و یا عوامل ارثی پیشگیری و درمان خاصی وجود ندارد. به عنوان مثال داروهای بیماری سرطان تاثیر مستقیمی بر رویش موها دارند و پس از بهبود و پایان دوره درمان، زمانی که داروهای شیمیایی دیگر استفاده نمی شوند، رشد موها به صورت خود به خودی آغاز می شود. در عوامل ارثی نیز فرد به صورت ژنتیکی پس از 30 سالگی و به مرور زمان دچار ریزش مو می شود و ریشه ی موهایش را از دست خواهد داد. در چنین موردی نیز درمان های دارویی و ویتامینی تاثیرگذار نیستند و تنها چیزی که می تواند موهای آن ها را مجددا بازپروری کند، کاشت و پیوند مو است.

اما در موارد دیگر مانند کمبود ویتامین ها، تاثیرات فیلترهای UV، استفاده بیش از حد از رنگ موها و مواد دکلره را می توان به کمک ویتامین های خوراکی، ماسک ها و تونیک های مو پیشگیری و درمان نمود.

تونیک تقویت کننده مو

تونیک واژه فرانسوی کلمه تونر، عصاره ای گیاهی است که جهت شفافیت ، تسکین و گاهی تحریک کردن پوست و مو مورد استفاده قرار می گیره. این کالا به طور معمول با موادی مانند عصاره گلیسیرین، آب، الکل و یا ترکیبات روغنی دیگر ترکیب میشه و به عنوان استعمال خارجی برای موها و یا پوست مورد استفاده قرار می گیره. در این مقاله تونیک مو چیه و چطوری استفاده کنیم؟ می خوایم در مورد تونیک مو و فواید اون صحبت کنیم.

تونیک مو از دهه های 60 تا 70 میلادی در میان افراد محبوبیت پیدا کرد و عموما توسط مردان برای حالت دهی به موهاشون مورد استفاده قرار می گرفت؛ اما در گذر زمان استفاده از اونها در میان بانوان نیز رایج شد.

مزایای استفاده از تونیک مو

حالت‌دهندگی موها

قبل از محبوب شدن سرم‌­ها و روغن‌های مو، اکثر مردم اغلب از تونیک مو برای حالت دادن و براق نشان دادن موهای خود استفاده می‌کردند. اگرچه امروزه تونیک‌های مو از مخلوط روغنی ساخته می‌شوند اما کمتر باعث چرب شدن مو شده و ظاهری براق و درخشان به موها می‌بخشند.

طراوت و تازگی مو

تقریباً همه تونیک‌های مو به تأمین رطوبت در پوست سر کمک می‌کنند. رطوبت کافی پوست سر به معنای شوره و خارش کمتر است. همچنین این رطوبت کمک می‌کند تا مقدار زیادی مواد مغذی به فولیکول‌های مو برسد که برای تولید کلاژن و رشد مو بسیار مناسب است.

تحریک گردش خون

محصولات تونیک مو به صورت موضعی روی پوست سر استعمال می شوند. وجود موادی مانند منتول، کورکومین و کپسایسین در ترکیبات تونیک ها عامل موثر در گشاد شدن رگ های خونی هستند. به خصوص اینکه تونیک ها بر روی پوست سر ماساژ داده می شوند و این امر موجب تحریک رگ های خونی شده و بهبود گردش خون را در پی دارد. تحریک موضعی با انگشتان دست جهت استفاده از تونیک بر روی پوست سر، در جذب بهتر مواد نیز موثر است. ماساژ منظم و اصولی با تحریک گردش خون، مواد مغذی مناسب را در اختیار ریشه مو قرار می دهد.

رفع خشکی پوست سر

بسیاری از افراد به طور ژنتیکی مستعد خشکی پوست و مو هستند. کسانی که در مناطق خشک زندگی می کنند بیش از ساکنین شهرهای ساحلی به این عارضه دچار می شوند. شستشوی بیش از حد موها و آب داغ در حمام نیز می تواند پوست سر را خشک کند. با استفاده از مواد مرطوب کننده و آبرسان می توانید رطوبت از دست رفته پوست سر و موها را باز گردانید.

تونیک مو یک آبرسان و مرطوب کننده قوی برای موهای سر است. اگر موهای تان به شدت خشک شده، احتمالا موخوره و شوره سر را تیز تجربه کرده اید. خشکی بیش از حد موها معمولا با علائم دیگری نیز همراه است. خشک شدن پوست سر و پوسته ریزی یکی از این موارد است که نگرانی هایی را به وجود آورده است. پوست سر آسیب دیده و خشک در معرض ابتلا به انواع بیماری های باکتریایی پوست سر است. شوره، خارش سر، شکنندگی و ریزش مو همگی با ماساژ تونیک مو برطرف خواهند شد.

عوارض تونیک مو

ریزش مو کم مو در دو هفته اول استفاده در بعضی از افراد

التهاب پوست سر در ابتدای مصرف افراد دارای پوست بسیار حساس

خارش و سوزش در پوست سر در برخی افراد

اگزما در پوست سر

البته توجه داشته باشید که این محصول یکی از بهترین محصولات در زمینه درمان ریزش مو و رشد مجدد مو می باشد و همچنین دارای مجوز وزارت بهداشت  است و هریک از عوارض گفته شده معمولا بسیار نادر اتفاق می افتد.

کلام آخر

حال که می دانید تونیک مو چیست چند نکته را هم به یاد داشته باشید. اولین و مهم ترین نکته در مسیر بازیابی زیبایی و پرپشتی موهایتان صبر است. توقع نداشته باشید که در اولین مرتبه استفاده معجزه ای رخ دهد؛ پس صبور باشید تا به آرامی و به مرور زمان نتایج مورد قبول خود را مشاهده نمایید. دومین نکته که باید به آن توجه کنید، پشتکار است. تقویت موها با کرم مو آرگان بیز مثل هر کار دیگری در این دنیا پس از مدتی تبدیل به روتین شده و ممکن است دیگر اشتیاق اولیه برای استفاده از آن و مشاهده نتایج را نداشته باشید. پس دومین کاری که باید انجام دهید تکرار این روتین است.

فراموش نکنید رسیدن به هدف داشتن موهای سالم و زیبا، یک حرکت قدم به قدم است و شما برای دریافت نتیجه مطلوب باید به طور منظم و درست استفاده از هر روش درمانی را ادامه دهید. در آخر فراموش نکنید، رسیدگی به خود یکی از مهم ترین کارها در زندگی است؛ چرا که شما مهم ترین فرد زندگی خودتان هستید و جدای از جنبه های زیبایی و ظاهری، باید در جهت حفظ سلامتیتان کوشا باشید. مراقبت از موها، تنها یکی از جنبه های مراقبت از خود محسوب می شود.

 

آیا شما به دنبال کسب اطلاعات بیشتر در مورد "عوارض تونیک مو" هستید؟ با کلیک بر روی کسب و کار ایرانی, پزشکی، ممکن است در این موضوع، مطالب مرتبط دیگری هم وجود داشته باشد. برای کشف آن ها، به دنبال دسته بندی های مرتبط بگردید. همچنین، ممکن است در این دسته بندی، سریال ها، فیلم ها، کتاب ها و مقالات مفیدی نیز برای شما قرار داشته باشند. بنابراین، همین حالا برای کشف دنیای جذاب و گسترده ی محتواهای مرتبط با "عوارض تونیک مو"، کلیک کنید.