قالیباف: مرد آن نیست که بر تصمیم غلط پافشاری کند / اقتصاد مهمترین ابزار برای حفظ استقلال کشور است

قالیباف: مرد آن نیست که بر تصمیم غلط پافشاری کند اقتصاد مهمترین ابزار برای حفظ استقلال کشور است

نامزد انتخابات ریاست جمهوری گفت: ما از امام یاد گرفتیم حرف مرد یکی نیست حرف مرد دو تاست؛ هر وقت فهمید اشتباه کرده شجاعانه اگر مرد است بپذیرد و جبران خسارت هم بکند این مرد است. مرد آن نیست که بر یک تصمیم غلط پافشاری کند و یک مجموعه را به انهدام بکشاند.

محمدباقر قالیباف، نامزد چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری امروز (۲ تیر ۱۴۰۳) در همایش اصناف اظهارکرد: مشارکت اصل کار است، همه تلاش کنید، امروز ارزش مشارکت برای قدرت و منافع ملی ما مثل مجاهدینی است که در خاکریز اول ایستاده بودند.

وی افزود: مشارکت امنیت ملی ما را بالا می‌برد و بازدارندگی ایجاد می‌کند. اگر پشت سر قدرت بازدارندگی توان اقتصادی نباشد و آن را پشتیبانی نکند قدرت بازدارندگی برخواهد گشت.

این نامزد انتخابات ریاست جمهوری ادامه داد: موضوع اقتصاد مهمترین ابزار و مهمترین وسیله برای حفظ استقلال کشور است.

قالیباف گفت: نمی‌شود قدرت بازدارندگی را داشته باشیم ولی دست دراز کنیم و کالای اساسی و قوت لایموت خود را از دیگران بخواهیم. نمی‌توانیم آن قدرت را داشته باشیم ولی سفره‌های مردم روز به روز کوچک‌تر شود.

وی با بیان اینکه تصمیم سازی یک بحث است تصمیم گیری یک بحث دیگر، اظهارداشت: امروز یکی از مشکلات ما در کشور این است که صاحبان تجربه و علم و ذی نفعان عرصه‌های مختلف را از تصمیمات کلان دور می‌کنیم و این مشکلات برای ما پیش می‌آید.

این نامزد انتخابات ریاست جمهوری تأکید کرد: ما از امام یاد گرفتیم حرف مرد یکی نیست حرف مرد دو تاست؛ هر وقت فهمید اشتباه کرده شجاعانه اگر مرد است بپذیرد و جبران خسارت هم بکند این مرد است. مرد آن نیست که بر یک تصمیم غلط پافشاری کند و یک مجموعه را به انهدام بکشاند.

قالیباف ضمن بیان اینکه شهردار که بودم ۷۰ درصد بودجه برای زیرساخت بود ۳۰ درصد جاری؛ این خط قرمز من بود، گفت: امروز در بودجه ۸۵ درصد جاری است ۱۵ درصد زیرساخت.

وی افزود: باید بدون شک اقتصاد را پیش بینی پذیر کنیم تا قیمت‌ها قابل پیش بینی شود. اگر شما به تولید توجه کردی و فرصت دادی به او تولید را اقتصادی کردی حتماً ثبات اقتصادی بوجود می‌آید.  

این نامزد انتخابات ریاست جمهوری همچنین گفت: نمی‌شود این طرف اینها را رها کنیم و اقتصاد و قیمت را دستوری کنیم؛ چه شرکت‌های بزرگ در بورس را دستوری کنیم چه خوراک‌ها را.

قالیباف افزود: به هر کدام از آیتم‌های اقتصاد شوک بدهیم فورا اقتصاد که همانند جامعه موجود زنده است اگر انگشت داخل چشمم بکنیم واکنش نشان می‌دهد.

وی گفت: جراحی اقتصادی منطق و جا دارد و باید به درستی انجام شود.  اگر عرضه این را نداشته باشیم تا اعتماد مردم را جلب کنیم ارز و طلای خود را از صندوق امانات بیرون بشکند و سرمایه‌گذاری کنند حتی اگر تحریم هم برداشته شود ما نمی‌توانیم از بیرون یک میلیارد دلار برداریم بیاوریم.

آیا شما به دنبال کسب اطلاعات بیشتر در مورد "قالیباف: مرد آن نیست که بر تصمیم غلط پافشاری کند / اقتصاد مهمترین ابزار برای حفظ استقلال کشور است" هستید؟ با کلیک بر روی استان ها، ممکن است در این موضوع، مطالب مرتبط دیگری هم وجود داشته باشد. برای کشف آن ها، به دنبال دسته بندی های مرتبط بگردید. همچنین، ممکن است در این دسته بندی، سریال ها، فیلم ها، کتاب ها و مقالات مفیدی نیز برای شما قرار داشته باشند. بنابراین، همین حالا برای کشف دنیای جذاب و گسترده ی محتواهای مرتبط با "قالیباف: مرد آن نیست که بر تصمیم غلط پافشاری کند / اقتصاد مهمترین ابزار برای حفظ استقلال کشور است"، کلیک کنید.