کتری لعابی بخریم یا استیل؟ کدام بهتر است؟

کتری لعابی یک از وسایلی است که درخانه تمام ایرانی ها برای جوشاندن آب یا شیر مورد استفاده قرار میگیرد در این مطلب به بررسی تفاوت ها و مقایسه کتری لعابی و استیل میپردازیم.

آیا به دنبال یک کتری زیبا و سالم برای آشپزخانه خود هستید؟ کتری‌ قوری لعابی با طراحی‌های جذاب و رنگ‌های متنوع، انتخاب بسیاری از افراد برای دم کردن چای و قهوه هستند. اما آیا این کتری‌ها به اندازه ظاهر زیبایشان سالم و کاربردی هستند؟برای دریافت پاسخ این سوال در ادامه با ما همراه باشید.

کتری‌های لعابی با پوشش لعابی براق و رنگ‌های متنوع، ظاهری کلاسیک و دلنشین به آشپزخانه شما می‌بخشند. لایه لعاب علاوه بر زیبایی، از تماس مستقیم آب با فلز و ورود مواد مضر به آب جلوگیری می‌کند. اما توجه داشته باشید که این لایه باید در داخل و خارج کتری وجود داشته باشد تا از سلامت شما محافظت کند.

کتری لعابی بخریم یا استیل؟ کدام بهتر است؟

چرا کتری لعابی انتخاب کنیم؟

  • ظاهر زیبا و متنوع: طراحی‌های کلاسیک و رنگ‌های متنوع برای هر سلیقه‌ای
  • حفظ سلامت: جلوگیری از ورود مواد مضر به آب آشامیدنی
  • نوستالژی: احیای خاطرات گذشته با طراحی سنتی
  • مقاومت: در برابر حرارت بالا (به شرط خالی نبودن) مقاوم هستند و می‌توان از آنها روی شعله‌های مختلف استفاده کرد

معایب کتری لعابی:

در کنار مزایایی که استفاده از کتری لعابی دارد، معایبی نیز به همراه دارد که عبارت‌اند از:

  1. وزن: معمولاً سنگین‌تر از کتری‌های استیل هستند
  2. هدایت حرارتی: گرم‌شدن آب با لعاب ضخیم، کندتر انجام می‌شود
  3. تنوع مدل: تنوع مدل و طرح کمتری نسبت به کتری‌های استیل دارند
  4. ظرافت: کتری‌های لعابی بسیار ظریف هستند و به ضربه، خط‌وخش و ترک‌خوردن حساس‌اند. افتادن یا ضربه‌خوردن می‌تواند به لعاب آسیب برساند و استفاده از آنها را ناامن کند

نکات مهم هنگام خرید کتری لعابی:

  • پوشش داخلی: حتماً از پوشش لعابی در داخل و خارج کتری اطمینان حاصل کنید.
  • کیفیت لعاب: لعاب باید یکدست و بدون ترک یا خراش باشد.
  • استانداردهای بهداشتی: به دنبال کتری‌هایی با استانداردهای بهداشتی باشید.

کتری های استیل ضد زنگ

همانطور که از نام آن پیداست، کتری های فولادی ضد زنگ دارای بدنه ای  از فولاد ضد زنگ هستند که دوام بالایی دارد و در برابر خوردگی مقاوم است. اینها مقرون به صرفه ترین و محبوب ترین انواع کتری های موجود در بازار هستند. می توانید آنها را از اکثر خرده فروشان لوازم خانگی و فروشگاه های بزرگ خریداری کنید. کتری‌ قوری استیل ضد زنگ در طرح‌ها، اندازه‌ها، رنگ‌ها و ظرفیت‌های مختلف برای اکثر خانواده‌ها عرضه می‌شوند.

مزایا و معایب کتری فولادی ضد زنگ

در اینجا به برخی از مزایا و معایب کتری های فولادی ضد زنگ اشاره می کنیم.

 

مزایای کتری فولاد ضد زنگ

معایب کتری استیل ضد زنگ

بادوام تر (احتمال شکستگی کمتر)

حتی با طراحی دو جداره می تواند در بیرون احساس گرما کند

کتری های فولادی سبک هستند

بدون بدنه شفاف برای بررسی سطح آب (هر بار باید درب آن را باز کنید)

طرح ها و مدل های بیشتر موجود است

به شستشوی منظم نیاز دارید

نکات مهم هنگام خرید کتری استیل

برند کتری قوری: 

بعد از این که جنس مورد نظر خود را انتخاب کردید حالا نوبت انتخاب یک برند کتری قوری است. برند‌های مختلفی از کتری و قوری وجود دارد که عبارت‌اند از:

  1. پارس استیل
  2. کرکماز 
  3. کاراجا
  4. نالینو
  5. تفال
  6. ام جی اس

قیمت کتری قوری

قیمت کتری قوری استیل نکته ای است که باید به آن توجه کنید چرا که بعضی از برند های خارجی دارای قیمتی بسیار زیاد هستند در حالی که ویژگی ای زیادی نسبت به نمونه های دیگر ندارند و صرفا پول برند را میگیرند، پس حتما به قیمت محصول دقت کنید.

ظرفیت و اندازه

سومین  نکته‌ای که باید در خرید کتری و قوری به آن توجه کنید، گنجایش این محصول است؛ این انتخاب مناسب با تعداد نفرات اعضای خانواده مشخص می‌شود.

در واقع خانواده‌هایی که اعضای کم‌تری دارند بهتر است کتری و قوری با گنجایش کم‌تر را خریداری کنند.

در مقابل خانواده‌هایی که نفرات بیشتری دارند، بهتر است از کتری و قوری‌هایی با ظرفیت بالاتر استفاده کنند.

دسته کتری قوری

به دلیلی این که کتری قوری ها در حرارت مستقیم بدنه آنها به سرعت داغ و غیر قابل لمس میشود. به همین دلیل است که در هناگم خرید کتری قوری باید به این نکته توجه کنید که دستگیره های کتری قوری در برابر حرارت و گرما داغ می شوند یا خیر معمولا تولید کنندگان از جنس های استفاده می کنن که در مقابل گرما مقاوم باشند: جنس های مانند باکالیت و نوعی استیل خاص

در نهایت کدام بهتر است؟

در مورد دوام، مقرون به صرفه بودن و عملکرد همه جانبه، کتری های استیل ضد زنگ به سختی قابل شکست هستند. آنها همچنین دارای طیف گسترده ای از طرح ها، رنگ ها و اندازه ها هستند تا مناسب همه خانواده ها باشند. با این حال، لعاب ایمن ترین ماده برای گرم کردن آب است زیرا آب را خالص نگه می دارد .

منبع: www.healthierhomes.com

 

آیا شما به دنبال کسب اطلاعات بیشتر در مورد "کتری لعابی بخریم یا استیل؟ کدام بهتر است؟" هستید؟ با کلیک بر روی اقتصادی, کسب و کار ایرانی، اگر به دنبال مطالب جالب و آموزنده هستید، ممکن است در این موضوع، مطالب مفید دیگری هم وجود داشته باشد. برای کشف آن ها، به دنبال دسته بندی های مرتبط بگردید. همچنین، ممکن است در این دسته بندی، سریال ها، فیلم ها، کتاب ها و مقالات مفیدی نیز برای شما قرار داشته باشند. بنابراین، همین حالا برای کشف دنیای جذاب و گسترده ی محتواهای مرتبط با "کتری لعابی بخریم یا استیل؟ کدام بهتر است؟"، کلیک کنید.