گنجی که حتی نخ‌هایش از طلا است/ راز جاودانگی ۲۰۰۰ ساله خانواده سلطنتی چین/ عکس

تینا مزدکی: بر اساس گزارش‌ها، هر لباس دفن با استفاده از هزاران تکه یشم با شکل منحصربه‌فرد ساخته‌شده بود که صنعتگران با استفاده از نخ طلا این تکه‌های یشم را به هم می‌دوختند. طبق گفته یونسکو، لباس‌هایی که استادانه ساخته‌شده‌ بودند «به‌عنوان زره» برای محافظت از متوفی در زندگی پس از مرگ و «جلوگیری از پوسیدگی فانی» ساخته می‌شد. به نظر می‌رسد خانواده سلطنتی هان باستان نیز معتقد بودند که لباس‌ها از روح محافظت می‌کنند.

بنا به گفته موزه متروپولیتن در شهر نیویورک، اعتقاد بر این بود که لباس یشم از بدن و روح به‌طور کامل محافظت می‌کرد و باعث می‌شد متوفی به جاودانگی دست یابد.

متون باستانی به این لباس‌ها اشاره‌کرده بودند، اما اثری از آن‌ها دیده نشده بود؛ تا اینکه در سال ۱۹۶۸ باستان شناسان با کشف دو مورد در استان هبی در شمال شرقی چین، نمونه های واقعی از آن را پیدا کردند. این لباس در دفن فرمانروای سلسله هان، لیو شنگ، شاهزاده ژونگشان و همسرش، پرنسس دو وان، استفاده شد.

گنجی که حتی نخ‌هایش از طلا است/ راز جاودانگی ۲۰۰۰ ساله خانواده سلطنتی چین/ عکس

علاوه بر زره، هر دو نفر با قطعات یشم که چشم‌هایشان را پوشانده بود و شاخه‌هایی در گوش‌ها و دیگر روزنه‌های بدنشان پیدا شدند. کت‌وشلوار شنگ حاوی ۲۴۹۸ تکه یشم باورنکردنی بود. یونسکو گزارش داد که محققان تخمین می‌زنند که ساخت لباس یشم او ۱۰ سال طول کشیده است.

محققان همچنین مجموعه‌ای از قوانین را با عنوان «کتاب هان بعد» کشف کردند که به‌طور مفصل نحوه ساخت کت‌وشلوارها و نحوه استفاده از انواع مختلف نخ‌ها را بسته به موقعیت اجتماعی افراد توضیح می‌دهد. برای مثال، در زره یشم امپراتور فقط از نخ طلا استفاده می‌شد، درحالی‌که زره نخبگان رده پایین با نخ ابریشم ساخته می‌شد.

بااین‌حال، ازآنجایی‌که زره‌های بسیار ارزشمند مورد هدف غارتگران قرار می‌گرفت، در دهه ۵۰۰ در زمان امپراتور ون وی وسترن وی، این نوع مراسم دفن متوقف شد.

منبع: livescience

۲۲۷۳۲۳

آیا شما به دنبال کسب اطلاعات بیشتر در مورد "گنجی که حتی نخ‌هایش از طلا است/ راز جاودانگی ۲۰۰۰ ساله خانواده سلطنتی چین/ عکس" هستید؟ با کلیک بر روی پزشکی، ممکن است در این موضوع، مطالب مرتبط دیگری هم وجود داشته باشد. برای کشف آن ها، به دنبال دسته بندی های مرتبط بگردید. همچنین، ممکن است در این دسته بندی، سریال ها، فیلم ها، کتاب ها و مقالات مفیدی نیز برای شما قرار داشته باشند. بنابراین، همین حالا برای کشف دنیای جذاب و گسترده ی محتواهای مرتبط با "گنجی که حتی نخ‌هایش از طلا است/ راز جاودانگی ۲۰۰۰ ساله خانواده سلطنتی چین/ عکس"، کلیک کنید.