مبعث انقلاب در فکر و عقیده بود – خبرگزاری وایکو | اخبار ایران و جهان

مبعث انقلاب در فکر و عقیده بود - خبرگزاری وایکو | اخبار ایران و جهان

به گزارش خبرنگار وایکو، ماموستا ملاقادر قادری بعد از ظهر پنجشنبه در مراسم بزرگ جشن مبعث پیامبر اسلام (ص) و جشن انقلاب در سالن 9 دی ناحیۀ مقاومت بسیج سپاه پاوه، اظهار کرد: 27 رجب در نزد ما اهل سنت، معراج رسول الله (ص) و در نزد برادران اهل تشیع روز بعثت است.

وی افزود: هر 2 روز و هر 2 مناسبت مبارک و مربوط به پیامبر اسلام است.

امام جمعه اهل سنت پاوه تصریح کرد: بعثت به معنی تجدید حیات و تغییر حالت و تغییر از حالی به حال دیگر است و بعثت رسول الله (ص) انقلاب در فکر، عقیده، فرهنگ و سیاست اجتماع آن زمان بود.

وی ادامه داد: پیامبر عزیز با آن لباس نبوت که در غار حرا به تن نمود، آستین هایش را بالا زد و 13 سال در مکه و 10 سال در مدینه شب و روز به بشریت خدمت کرد و بعد از خودش شاگردانش اسلام را به سرزمین های معمورۀ دنیا رساندند.

ماموستا قادری خاطرنشان کرد: معراج در لغت عربی به معنی نردبان است؛ یک سال قبل از هجرت پیامبر اسلام (ص)، آن بزرگوار دچار سه مصیبت عاطفی، سیاسی و اجتماعی شد. و آن حضرت خیلی در تنگنا و ناراحتی قرار گرفت و نیاز به دلجویی داشت؛ خداوند متعال پیامبر بزرگوار را به سفر اسری و معراج دعوت کرد و به فلسطین اشغالی و مسجدالاقصی و اعلاعلیین برد و قدرت خود را به وی نشان داد تا او را خوشحال نماید.

وی یادآور شد: اگر امروز ما از فلسطین و قدس دفاع می کنیم، 1446 سال پیش مسجدالحرام به بیت المقدس وصل شده است و پیامبر ما در آن شبروی کرده و خلفای راشدین و سایر سلف ما برایش زحمت کشیده اند.

به گفته امام جمعه پاوه خاک بیت المقدس متعلق به ما مسلمانان است و صهیونیست امروز در اثر ضعف ما مسلمانان آن را اشغال کرده است.

آیا شما به دنبال کسب اطلاعات بیشتر در مورد "مبعث انقلاب در فکر و عقیده بود – خبرگزاری وایکو | اخبار ایران و جهان" هستید؟ با کلیک بر روی عمومی، اگر به دنبال مطالب جالب و آموزنده هستید، ممکن است در این موضوع، مطالب مفید دیگری هم وجود داشته باشد. برای کشف آن ها، به دنبال دسته بندی های مرتبط بگردید. همچنین، ممکن است در این دسته بندی، سریال ها، فیلم ها، کتاب ها و مقالات مفیدی نیز برای شما قرار داشته باشند. بنابراین، همین حالا برای کشف دنیای جذاب و گسترده ی محتواهای مرتبط با "مبعث انقلاب در فکر و عقیده بود – خبرگزاری وایکو | اخبار ایران و جهان"، کلیک کنید.