تیاتر درمانی با بچه های کم توان ارتقای خود باوری آن هاست/ هنرمندان و مخاطبان به برگزاری جشنواره تیاتر کودک و نوجوان نیاز دارند

به گزارش خبرگزاری وایکو، بهنام میرزایی گفت: من از سال 89 به صورت حرفه ای تیاتر درمانی را شروع کردم و با بچه های کم توان به تمرین تیاتر مشغول هستم.

او با اشاره به حضور7 بازیگر و یک صداپیشه کم توان در نمایش «دریا رویا»، افزود: داستان نمایش درباره تعدادی بچه کم توان است که با راهنمایی مربی شان به یک سفر خیالی می روند و در آن با عناصری مثل آتش، آب، بیابان، کوه و … روبرو می شوند. هرکدام از این افراد نقطه قوتی دارند که در مواجه با این عناصر آن را پیدا می کنند. در نهایت در هفتمین بخش قدرتهایشان به آنها برمی گردد و به یک باور می رسند.

نویسنده نمایش رویا دریا با تاکید بر اینکه در این نمایش تمرکز بر خودباوری در افراد کم توان و ناتوان است، تصریح کرد:در طی چند سال همکاری با افراد ناتوان و کم توان، تاثیر تیاتر بر خود باوری و ارتقای اعتماد به نفس آنها دیدم.

میرزایی با اشاره به اهمیت اختصاص بخش فراگیر در جشنواره تیاتر کودک و نوجوان گفت: بخش فراگیر از دوره گذشته در همدان آغاز شد اما امتیاز امسال، حس رقابتی است که در بچه ها به وجود آمده است. تیم جور دیگری به جشنواره نگاه می کند و برای موفقیت در آن تلاش زیادی کرده است.

تیاتر درمانی با بچه های کم توان ارتقای خود باوری آن هاست/ هنرمندان و مخاطبان به برگزاری جشنواره تیاتر کودک و نوجوان نیاز دارند

وی با اشاره به اینکه جای این بخش رقابتی در جشنواره همیشه خالی بود، گفت: درصدی از جامعه ما از ناتوانان و کم توانان تشکیل شده است و باید برای آنها سهم خاصی قایل شد. خوشبختانه امسال جو بسیار خوبی را برای اجرا در بخش فراگیر شاهد بودیم و مخاطبان استقبال خوبی کردند.

سرپرست گروه نمایش تابش در خصوص تاثیر جشنواره در ارتقای تیاتر کودک و نوجوان نیز گفت: من اهل همدان هستم. در مدتی که جشنواره تیاتر کودک و نوجوان در این شهر برگزار شد، واقعا تیاتر همدان متحول شد. هم تاثیر جشنواره بر هنرمندان را شاهد بودیم و هم بر مخاطب تاثیر عمیقی داشت. به هرحال حضور نمایش هایی که قبلا در اجرای عموم امتحان خود را پس داده اند هم از منظر محتوایی، هم آموزشی و هم شادی سازی اهمیت زیادی دارد. قطعا هنرمندان و مخاطبان جشنواره به رویدادهای این چنینی نیاز دارند و عدم برگزاری آن اثرات منفی خواهد داشت.

5757

آیا شما به دنبال کسب اطلاعات بیشتر در مورد "تیاتر درمانی با بچه های کم توان ارتقای خود باوری آن هاست/ هنرمندان و مخاطبان به برگزاری جشنواره تیاتر کودک و نوجوان نیاز دارند" هستید؟ با کلیک بر روی فرهنگ و هنر، آیا به دنبال موضوعات مشابهی هستید؟ برای کشف محتواهای بیشتر، از منوی جستجو استفاده کنید. همچنین، ممکن است در این دسته بندی، سریال ها، فیلم ها، کتاب ها و مقالات مفیدی نیز برای شما قرار داشته باشند. بنابراین، همین حالا برای کشف دنیای جذاب و گسترده ی محتواهای مرتبط با "تیاتر درمانی با بچه های کم توان ارتقای خود باوری آن هاست/ هنرمندان و مخاطبان به برگزاری جشنواره تیاتر کودک و نوجوان نیاز دارند"، کلیک کنید.