دولت از سرمایه گذاران برای احیای بناهای تاریخی حمایت می کند

دولت از سرمایه گذاران برای احیای بناهای تاریخی حمایت می کند

به گزارش خبرگزاری وایکو از چهارمحال وبختیاری به نقل از روابط عمومی استانداری ، محمدکاظم منزوی در آیین بازگشایی تالار آیینه شهرکرد تاکید کرد: چهارمحال و بختیاری استانی مملو از آثار تاریخی است و باید برای احیای بناهای تاریخی آن تلاش کرد.

وی افزود: انتظار می رود چنین مجموعه هایی در ادامه کار خود، متولی جذب صنایع دستی و هنرهای سنتی باشند تا حوزه گردشگری هم رونق گیرد.

منزوی تصریح کرد: از ظرفیت های تاریخی و هویتی چهارمحال و بختیاری در بخش های مختلف با هدف اشتغال زایی و جذب گردشگران داخلی و خارجی بهره گیری می شود.

3 هزار بنای تاریخی ثبت شده ایران در اختیار بخش دولتی قرار دارد

مدیرعامل و رییس هیات مدیره صندوق توسعه صنایع دستی و فرش دستباف و احیا و بهره برداری از اماکن تاریخی کشور نیز گفت: هم اکنون سه هزار بنای تاریخی ثبت شده ایران در اختیار بخش دولتی قرار دارد.

شهاب طلایی شکری تاکید کرد: براساس برنامه ریزی ها و هدف گذاری های انجام شده، سال آینده 100 بنای تاریخی کشور به بخش خصوصی واگذار می شود که تعدادی از این بناها متعلق به این استان است.

وی افزود: تاکنون 42 بنای تاریخی کشور به بخش خصوصی واگذار شده و واگذاری 27 بنای دیگر در مرحله برگزاری مزایده برای 10 استان ایران است.

طلایی تصریح کرد: در یک سال اخیر چهار هزار میلیارد ریال سرمایه بخش خصوصی برای حفظ و احیای بناهای تاریخی کشور جذب شده است.

وی یادآور شد: احیای بناهای تاریخی تلفیقی از میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی به شمار می رود که از آن برای جذب گردشگران بهره گیری می شود.

طلایی بناهای تاریخی را محرک توسعه بافت های تاریخی اعلام و اضافه کرد: برای احیای سازی بناهای تاریخی چهارمحال و بختیاری برنامه ریزی و هدف گذاری در سال آینده در دستور کار قرار دارد.

حمایت از سرمایه کذار بخش خصوصی درحوزه های مختلف میراث فرهنگی جزوبرنامه های اولویت دار مسیولان استان است

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی چهارمحال و بختیاری نیز گفت: سرمایه گذار بخش خصوصی برای احیا و بازگشایی تالار آیینه شهرکرد تلاش های فراوان، قابل توجه و به موقعی انجام داده است.

علیرضا جیلان تاکید کرد: حمایت از سرمایه گذاران بخش خصوصی در حوزه های مختلف مرتبط با میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی چهارمحال و بختیاری جزو برنامه های اولویت دار مسیولان استان به شمار می رود.

سرمایه گذار تالار آیینه شهرکرد نیز گفت: برای احیا و بازگشایی این مجموعه 40 میلیارد ریال در مدت 18 ماه تامین و هزینه شد.

محمد شفیعی تصریح کرد: با احیا و بازگشایی تالار آیینه شهرکرد 40زمینه اشتغال زایی مستقیم برای 14 نفر از سوی بخش خصوصی فراهم شده است.

46

آیا شما به دنبال کسب اطلاعات بیشتر در مورد "دولت از سرمایه گذاران برای احیای بناهای تاریخی حمایت می کند" هستید؟ با کلیک بر روی استان ها، اگر به دنبال مطالب جالب و آموزنده هستید، ممکن است در این موضوع، مطالب مفید دیگری هم وجود داشته باشد. برای کشف آن ها، به دنبال دسته بندی های مرتبط بگردید. همچنین، ممکن است در این دسته بندی، سریال ها، فیلم ها، کتاب ها و مقالات مفیدی نیز برای شما قرار داشته باشند. بنابراین، همین حالا برای کشف دنیای جذاب و گسترده ی محتواهای مرتبط با "دولت از سرمایه گذاران برای احیای بناهای تاریخی حمایت می کند"، کلیک کنید.