طالبان: نیازی به تعیین نماینده ویژه برای افغانستان نیست

طالبان: نیازی به تعیین نماینده ویژه برای افغانستان نیست

استفان دوجاریک سخنگوی سازمان ملل متحد درباره زمان دقیق تعیین نماینده ویژه برای افغانستان جزییاتی ارایه نکرد.

دوجاریک همچنین به خبرنگاران گفت: «روند گزینش نماینده ویژه برای افغانستان ادامه دارد. به محض این که در این باره اقدام تازه ای صورت بگیرد، امیدوارم که بتوانم جزییات آن را با شما به اشتراک بگذارم.»

به گزارش ایرنا به نقل از طلوع نیوز،حکومت سرپرست طالبان بار دیگر بر موضع قبلی خود تاکید کرده و گفته است: اکنون امنیت و ثبات در افغانستان وجود دارد و با وجود هیات معاونت سازمان ملل در افغانستان (یوناما)، نیازی به نماینده ویژه نیست.

حمدالله فطرت معاون سخنگوی حکومت سرپرست طالبان اظهار داشت: «افغانستان اکنون امنیت دارد و از حالت جنگ و بحران بیرون آمده است، بنابراین نیازی نیست که سازمان ملل با وجود یوناما، نماینده ویژه ای تعیین کند.»

محمد بشار کارشناس مسایل سیاسی بیان کرد: «افغانستان بحران ندارد، پس نیازی به نماینده ویژه نیز دیده نمی شود. تجربه های گذشته نشان داده است که هر وقت نماینده ویژه ای در افغانستان تعیین شده، برای دسیسه چینی و ناامنی افغانستان تلاش کرده است.»

سید مقدم امین یک کارشناس دیگر نیز گفت: «اگر وحدت و یکپارچگی افکار عمومی درباره مساله افغانستان منسجم شود، می تواند حکومت سرپرست طالبان را متقاعد کند که این نماینده ویژه می تواند به نفع افغانستان باشد.»

پیش از این، شورای امنیت سازمان ملل در قطع نامه 2721 از آنتونیو گوترش دبیرکل سازمان ملل خواست نماینده ای ویژه برای افغانستان تعیین کند تا به توصیه های فریدون سینیرلی اوغلو وزیر امور خارجه اسبق ترکیه که در گزارش ارزیابی مستقلانه وی درباره حضور دوباره افغانستان در جامعه جهانی آمده بود، عمل شود.

فریدون سینیرلی اوغلو از فروردین ماه 1402 به عنوان هماهنگ کننده دبیر کل سازمان ملل کار خود را آغاز کرد و پس از دیدار با مقامات برخی از کشورهای منطقه و افغانستان، ارزیابی مستقلانه خود را پیرامون اوضاع افغانستان و راه های بازگشت دوباره این کشور به جامعه بین المللی ارایه کرد.

310310

آیا شما به دنبال کسب اطلاعات بیشتر در مورد "طالبان: نیازی به تعیین نماینده ویژه برای افغانستان نیست" هستید؟ با کلیک بر روی بین الملل، به دنبال مطالب مرتبط با این موضوع هستید؟ با کلیک بر روی دسته بندی های مرتبط، محتواهای دیگری را کشف کنید. همچنین، ممکن است در این دسته بندی، سریال ها، فیلم ها، کتاب ها و مقالات مفیدی نیز برای شما قرار داشته باشند. بنابراین، همین حالا برای کشف دنیای جذاب و گسترده ی محتواهای مرتبط با "طالبان: نیازی به تعیین نماینده ویژه برای افغانستان نیست"، کلیک کنید.