پاپ فرانسیس «سال مقدس» کاتولیک های جهان را اعلام کرد

پاپ فرانسیس «سال مقدس» کاتولیک های جهان را اعلام کرد

به گزارش گروه فرهنگ و جامعه خبرگزاری علم و فناوری وایکو، واتیکان برای توبه و آمرزش گناهان کاتولیک ها دستورالعمل منتشر کرد تا مسیحیان معتقد با رعایت آن از مجازات آخرت رهایی پیدا کنند.

این کتابچه راهنما پس از آن منتشر شده است که پاپ فرانسیس در مراسم مسیحی «عید عروج» در کلیسای سنت پیتر رم، سال 2025 را به عنوان «سال مقدس» برای کاتولیک های سراسر جهان اعلام کرد.

سال مقدس در آیین کلیسای کاتولیک، سالی است که توبه کنندگان در صورت برآورده کردن شرایط تعیین شده توسط پاپ، از مجازات گناهانی که شخص برای بخشش آن ها توبه کرده است، رهایی پیدا می کنند.

رویداد «سال مقدس» یا «سال یوبیل» که از زمان پاپ بونیفاس هشتم در سال 1300 شکل گرفت معمولاً هر 25 سال یکبار اتفاق افتاده است.

بر اساس اعلام پاپ، این مراسم از شب کریسمس آینده (24 دسامبر 2024) آغاز می شود و تا مراسم «خاج شویان» یا «جشن اپیفانی» در 6 ژانویه 2026 ادامه خواهد داشت.

زایران مسیحی می توانند مراسم آمرزش گناهان را در چهار کلیسای بزرگ کاتولیک در رم یا سه کلیسای بزرگ در بیت المقدس برگزار کنند.

واتیکان پیش بینی کرده است 32 مسیحی معتقد در سال 2025 برای شرکت در این رویداد به رم سفر کنند.

برای مسیحیان باورمندی که امکان زیارت این کلیساها را ندارند، مراجعه به کتابچه راهنمای منتشر شده توسط واتیکان و عمل به دستورالعمل های موجود در آن، این امکان را برای آن ها فراهم می کند تا گناهانشان آمرزیده شوند.

آیا شما به دنبال کسب اطلاعات بیشتر در مورد "پاپ فرانسیس «سال مقدس» کاتولیک های جهان را اعلام کرد" هستید؟ با کلیک بر روی بین الملل، به دنبال مطالب مرتبط با این موضوع هستید؟ با کلیک بر روی دسته بندی های مرتبط، محتواهای دیگری را کشف کنید. همچنین، ممکن است در این دسته بندی، سریال ها، فیلم ها، کتاب ها و مقالات مفیدی نیز برای شما قرار داشته باشند. بنابراین، همین حالا برای کشف دنیای جذاب و گسترده ی محتواهای مرتبط با "پاپ فرانسیس «سال مقدس» کاتولیک های جهان را اعلام کرد"، کلیک کنید.