جبران کاهش تولید فروردین در مجموع بهار/وزارت صمت برای دو خودروساز برنامه دارد

جبران کاهش تولید فروردین در مجموع بهار/وزارت صمت برای دو خودروساز برنامه دارد

سرپرست دفتر صنایع خودرو وزارت صمت، با اشاره به کاهش تولید خودرو در فررودین ماه امسال، ضمن اعلام اینکه وزارت صمت برای دو خودروساز بزرگ برنامه های مهمی در نظر گرفته، از افزایش سه درصدی تولید در اردیبهشت ماه امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته خبر داد و تاکید کرد که کاهش تولید فروردین ماه، در مجموع تولید بهار جبران خواهد شد.

مهرداد خسروی در گفت وگو با وایکو، با اعلام این موضوع، تصریح کرد: وزارت صنعت، معدن و تجارت، تمهیدات و برنامه های مهمی برای دو شرکت خودرو ساز در نظر گرفته که با اجرایی شدن، آن کاهش تولید فروردین ماه در مجموع تولید سه ماهه اول سال جبران می شود و شاهد رشد مطلوبی در تولید خودرو خواهیم بود.

سرپرست دفتر صنایع خودرو وزارت صنعت، معدن و تجارت اعلام کرد: در اردیبهشت ماه امسال بالغ بر 120 هزار دستگاه خودرو تولید شده که در مقایسه با 117 هزار دستگاه تولیدی در مدت مشابه سال گذشته، رشد سه درصدی را نشان می دهد.

وی افزود: در دومین ماه از سال جاری، حدود 103 هزار دستگاه خودروی سواری به تولید رسیده که نسبت به تولید در اردیبهشت ماه 1402،  حدوداً پنج درصد رشد یافته است. همچنین در مدت مذکور 17 هزار دستگاه از انواع وانت ها با رشد 15 درصدی تولید در این حوزه، تولید شده است.

سهم 20 درصدی خصوصی ها از کل تولید خودروی کشور

این مقام صنعتی در وزارت صمت، سهم بخش خصوصی از تولید خودروی کل کشور در اردیبهشت ماه امسال را 20 درصد اعلام کرد. 

به گزارش وایکو، بررسی آمار تولید خودروسازان بزرگ نشان می دهد که تولید خودروی سواری (وانت سایپا) در نخستین ماه از سال جدید، توسط ایران خودرو و سایپا (پارس خودرو به عنوان زیرمجموعه سایپا) نسبت به آمار تولید در مدت مشابه سال گذشته 21 درصد کمتر بوده است.

به عبارت دقیق تر، صورت های مالی اعلام شده توسط ایران خودرو، سایپا و پارس خودرو (به عنوان زیر مجموعه سایپا) نشان می دهد که در فروردین ماه امسال میزان تولید خودرو (سواری ها و وانت 151 سایپا) در کشور توسط این خودروسازان 45 هزار و 916 دستگاه ثبت شده که نسبت به 58 هزار و 466 دستگاه خودرو تولیدی در فروردین سال گذشته، 21 درصد کمتر است.

پایان خبر وایکو

آیا شما به دنبال کسب اطلاعات بیشتر در مورد "جبران کاهش تولید فروردین در مجموع بهار/وزارت صمت برای دو خودروساز برنامه دارد" هستید؟ با کلیک بر روی اقتصادی، اگر به دنبال مطالب جالب و آموزنده هستید، ممکن است در این موضوع، مطالب مفید دیگری هم وجود داشته باشد. برای کشف آن ها، به دنبال دسته بندی های مرتبط بگردید. همچنین، ممکن است در این دسته بندی، سریال ها، فیلم ها، کتاب ها و مقالات مفیدی نیز برای شما قرار داشته باشند. بنابراین، همین حالا برای کشف دنیای جذاب و گسترده ی محتواهای مرتبط با "جبران کاهش تولید فروردین در مجموع بهار/وزارت صمت برای دو خودروساز برنامه دارد"، کلیک کنید.