پوتین: بایدن درباره اوکراین نامه فرستاده/ آمریکا مانع توقف درگیری ها در فلسطین است

پوتین: بایدن درباره اوکراین نامه فرستاده/ آمریکا مانع توقف درگیری ها در فلسطین است

رییس جمهور روسیه گفت جنگ اوکراین در عرض سه ماه تمام خواهد شد البته اگر آمریکا ارسال تسلیحات به کی یف را متوقف کند.

به گزارش وایکو، «ولادیمیر پوتین» رییس جمهور روسیه در حاشیه  نشست «مجمع اقتصادی بین المللی سن پترزبورگ» بیان کرد: «واشنگتن قدرت این را دارد که به خونریزی در اوکراین خاتمه دهد و این کار را می تواند از طریق توقف ارسال تسلیحات به کی یف انجام دهد.»

راشا تودی به نقل از رییس جمهور روسیه از تبادل نامه ای میان پوتین و بایدن (رییس جمهور آمریکا) خبر داد.

ولادیمیر پوتین افشا کرد که بایدن نامه ای را درخصوص جنگ اوکراین به او ارسال کرده و رییس جمهور روسیه در پاسخ نوشته است: «اگر می خواهید خصومت ها در اوکراین متوقف شوند، ارسال تسلیحات به اوکراین را متوقف کنید. سپس طی 2 یا سه ماه همه چیز تمام خواهد شد.»

او هم چنین با اشاره به نقش رهبران آمریکایی و غربی در جنگ اوکراین تصریح کرد: «هیچکس در ایالات متحده به اوکراین علاقه مند نیست. آنها به تضمین های ایالات متحده متکی هستند و برای اوکراین نمی جنگند. آنها برای رهبری خود در جهان مبارزه می کنند. آنها نمی خواهند روسیه موفق یا پیروز شود زیرا فکر می کنند این باعث ضربه به رهبری ایالات متحده خواهد شد.»

انتخابات آمریکا

رییس جمهور روسیه با اشاره به انتخابات ریاست جمهوری 2024 آمریکا که قرار است در تاریخ 5 نوامبر (15 آبان) برگزار شود، گفت: «ما معقدیم که تغییر جدی پس از انتخابات رخ نخواهد داد. روابط روسیه با آمریکا تحت تاثیر اینکه چه کسی رییس جمهور خواهد شد، قرار نخواهد گرفت.»

وی ضمن بیان اینکه روسیه «هرگز روابط ویژه ای با ترامپ نداشته»، تاکید کرد: «رییس جمهور سابق آمریکا در اصل تحریم های گسترده ای را علیه روسیه و پیمان منع موشک های هسته ای میان برد اعمال کرد. روسیه هرگز روابط ویژه ای با او نداشته است.»

تسلیحات غربی علیه خاک روسیه

ولادیمیر پوتین با اشاره به استفاده اوکراین از تسلیحات غربی علیه خاک روسیه عنوان کرد: «روسیه در حال بررسی اقدامات نامتقارن علیه حامیان کی یف به دلیل استفاده از تسلیحات غربی علیه خاک کشور است. روسیه با افزایش دفاع هوایی و انهدام موشک ها پاسخ خواهد داد.»

پوتین در راستای این مسیله هشدار داد: «ثانیا، اگر کسی خیال می کند ارسال چنین تسلیحاتی به منطقه جنگی جهت حمله به خاک ما ممکن است، پس چرا ما نباید تسلیحات مشابهی را به نقاطی از جهان بفرستیم تا آنها این کشورها را هدف بگیرند. اگر غرب به تشدید تنش ادامه دهد، چنین اقداماتی روابط بین المللی را تماما نابود و امنیت بین المللی را تضعیف خواهد کرد. اگر ما مشاهده کنیم که این کشورها جنگی را علیه ما می کشانند، ما این اقدام را مشارکت مستقیم آنها در جنگ تلقی می کنیم و این حق را به خودمان می دهیم که به روشی مشابه اقدام کنیم.»

اخیرا برخی کشورهای غربی به دنبال پیشنهاد دبیرکل ناتو و تایید رییس جمهور آمریکا، محدودیت های مربوط به استفاده از تسلیحات هایشان علیه خاک روسیه توسط اوکراین را کاهش داده اند؛ اقدامی که به گفته مقامات روسیه می تواند پیامدهای جدی به دنبال داشته باشد.

جنگ غزه

رییس جمهور روسیه گفت اگر آمریکا پیشنهادات آتش بس جنگ غزه را وتو نمی کرد، درگیری در این باریکه تمام می شد.

ولادیمیر پوتین در حاشیه  نشست «مجمع اقتصادی بین المللی سن پترزبورگ» بیان کرد: «ما چندین بار ابتکاراتی را در شورای امنیت سازمان ملل عنوان کرده ایم اما ایالات متحده آنها را وتو می کند. اگر ما با همسبتگی فعالیت می کردیم و آمریکا این پیشنهادات را وتو نمی کرد، اکنون درباره آتش بس جنگ غزه به توافق رسیده بودیم؛ چیزی که تاکنون میسر نشده است.»

وی افزود: «با توجه به اینکه اتحاد جماهیر شوروی کشور فلسطین را در سال 1988 به رسمیت شناخته بود، لازم به ذکر است که موضع روسیه در قبال نوار غزه تابع شرایط سیاسی نیست و از آن زمان تاکنون تغییری نکرده است.»

رییس جمهور روسیه با انتقاد از حملات رژیم صهیونیستی علیه فلسطینی ها در نوار غزه تاکید کرد که پاسخ اسراییل به حمله حماس نسل کشی ساکنان غزه است.

پوتین گفت: توقف درگیری در خاورمیانه با تشکیل کشور فلسطین و به رسمیت شناختن آن ممکن است.

رییس جمهور روسیه در ادامه نیز با انتقاد از حملات رژیم صهیونیستی علیه فلسطینی ها در نوار غزه تاکید کرد که پاسخ اسراییل به حمله حماس شبیه به جنگ نبوده بلکه نسل کشی ساکنان غزه است.

در حال تکمیل…

آیا شما به دنبال کسب اطلاعات بیشتر در مورد "پوتین: بایدن درباره اوکراین نامه فرستاده/ آمریکا مانع توقف درگیری ها در فلسطین است" هستید؟ با کلیک بر روی بین الملل، به دنبال مطالب مرتبط با این موضوع هستید؟ با کلیک بر روی دسته بندی های مرتبط، محتواهای دیگری را کشف کنید. همچنین، ممکن است در این دسته بندی، سریال ها، فیلم ها، کتاب ها و مقالات مفیدی نیز برای شما قرار داشته باشند. بنابراین، همین حالا برای کشف دنیای جذاب و گسترده ی محتواهای مرتبط با "پوتین: بایدن درباره اوکراین نامه فرستاده/ آمریکا مانع توقف درگیری ها در فلسطین است"، کلیک کنید.