مجمع خیرین مدرسه ساز استان قزوین برگزار شد 

مجمع خیرین مدرسه ساز استان قزوین برگزار شد 

وایکو/قزوین مجمع خیرین مدرسه ساز قزوین 17 خرداد با حضور محمدرضا خانمحمدی، رییس سازمان نوسازی مدارس کشور در سالن کنفرانس اداره کل نوسازی مدارس استان قزوین برگزار شد.

مجمع خیرین مدرسه ساز استان قزوین پنجشنبه 17 خرداد با حضور محمدرضا خانمحمدی، رییس سازمان نوسازی مدارس کشور، مدیرکل آموزش و پرورش استان و مدیرکل اداره نوسازی استان، خیرین مدرسه ساز و اصحاب رسانه در سالن کنفرانس اداره کل نوسازی مدارس استان قزوین برگزار شد. 

مشارکت 70 درصدی خیرین مدرسه ساز در قزوین 

علی بناوند، مدیر عامل مجمع خیرین مدرسه ساز استان قزوین در این جلسه اظهار کرد: برای سال جاری 140 میلیارد برآورد شده که از سوی خیرین جذب کنیم، در گذشته سهم خیرین در قزوین کمتر بود اما هم اکنون در سطح استان به 60 تا 70 درصد رسیده است، ما آمادگی داریم در خدمت مجموعه آموزش و پرورش باشیم تا بتوانیم بیش از قبل به مردم خدمت کنیم. 

وی افزود: هم اکنون350 خیر در کل استان داریم، 80 نفر زمین اهدا کرده اند و چهار تا پنج هزار نفر دیگر نیز در استان داریم که فرهنگیان هستند و ماهیانه مبلغی را پرداخت می کنند. 

بناوند در ادامه خاطرنشان کرد: در سال گذشته برای 2 هزار دانش آموز نیازمند لوازم تحریر تهیه کردیم و همچنین هفت مدرسه استثنایی را تحت پوشش قرار داده ایم. 

مشارکت 200 خیر قزوینی در 10 سال اخیر 

در ادامه ابراهیم سعادت فر، مدیرکل اداره نوسازی مدارس استان قزوین اظهار کرد: در 10 سال اخیر در 200 پروژه مشارکت خیرین قزوینی را شاهد بودیم؛ هزار و 224 کلاس درس با زیربنای 150 هزار متر مربع با مشارکت خیرین و دولت در استان قزوین ساخته شده که در مجموع مشارکت خیرین 300 میلیارد تومان بوده است. 

وی افزود: خوشبختانه مشارکت خیرین از 40 میلیارد به 140 میلیارد تومان افزایش پیدا کرده است و هم اکنون شاهد مشارکت بیش از 65 درصدی خیرین در هر پروژه هستیم. 

سعادت فر بیان کرد: در حوزه محوطه سازی مدارس، انقلابی در استان قزوین اتفاق افتاد چراکه خوشبختانه 150 هزار متر مربع محوطه سازی مدارس با مشارکت خیرین رقم خورد و امید آفرینی در سطح مدارس اتفاق افتاد. 

وی بیان کرد: طرح شهید عجمیان نیز از طرح های کارآمد و خوبی بود که کمک کرد شاداب سازی در مدارس رقم بخورد و دانش آموزان از فضای استاندارد استفاده کنند و برای بیش از 500 مدرسه در این طرح نوسازی و شاداب سازی صورت گرفت. 

کمبود فضای آموزشی در مهرگان، الوند و زیباشهر

در پایان نقی سیاهکالی مرادی مدیرکل آموزش پرورش استان قزوین اظهار کرد: در حوزه احداث و نوسازی مدارس زحمات زیادی از سوی متولیان کشیده شده اما با وضع مطلوب همچنان فاصله داریم چراکه استان قزوین با توجه به نزدیکی پایتخت باید دارای فضای مناسبی باشد. 

وی افزود: در مهرگان، الوند و زیباشهر مشکل فضای آموزشی وجود دارد و حتی در ناحیه 2 کلاس های درس 40 نفره تشکیل می شود در صورتی که این شرایط مناسب نیست. 

سیاهکالی مرادی تصریح کرد: فضاهای خوبی در استان داریم اما محدودیت های مالی برای احداث وجود دارد، در صورت کلی خوشبختانه در 3 سال اخیر به اندازه 10 سال گذشته کار شده است. 

وی بیان کرد: در حوزه ورزش توانسته ایم 75 چمن مصنوعی احداث کنیم، سال گذشته 24 میلیارد تومان و امسال 12 میلیارد تومان تجهیزات هنرستانی خریداری کرده ایم و برای تجهیز اردوگاه یانس آباد تاکنون 11 میلیارد تومان هزینه شده است. 

این مسیول در پایان گفت: دومین استخر سرپوشیده قزوین را به زودی راه اندازی خواهیم کردیم تا فضای برای اوقات فراغت دانش آموزان مهیا باشد. 

پایان خبر وایکو

آیا شما به دنبال کسب اطلاعات بیشتر در مورد "مجمع خیرین مدرسه ساز استان قزوین برگزار شد " هستید؟ با کلیک بر روی استان ها، به دنبال مطالب مرتبط با این موضوع هستید؟ با کلیک بر روی دسته بندی های مرتبط، محتواهای دیگری را کشف کنید. همچنین، ممکن است در این دسته بندی، سریال ها، فیلم ها، کتاب ها و مقالات مفیدی نیز برای شما قرار داشته باشند. بنابراین، همین حالا برای کشف دنیای جذاب و گسترده ی محتواهای مرتبط با "مجمع خیرین مدرسه ساز استان قزوین برگزار شد "، کلیک کنید.