لزوم توجه به سیاست‌ها و چشم‌انداز توسعه گردشگری در خراسان شمالی

لزوم توجه به سیاست‌ها و چشم‌انداز توسعه گردشگری در خراسان شمالی

وایکو/خراسان شمالی معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار خراسان شمالی گفت: میراث‌فرهنگی به‌عنوان یک مجموعه بین‌نسلی، حلقه اتصال گذشته، حال و آینده است و جامعه از مأموریت‌های این دستگاه بهره‌مند می‌شود.

حسن ناهیدی ۲۴ مهرماه در بازدید از مجموعه فرهنگی تاریخی مفخم با تأکید بر برنامه توسعه هفتم اظهار کرد: باید برنامه‌ریزی لازم در اداره کل میراث فرهنگی استان برای رسیدن به سیاست‌ها و چشم‌اندازهای توسعه‌ای حوزه گردشگری صورت گیرد تا به نقطه مطلوب و اهدافی که وزارت میراث فرهنگی در برنامه هفتم تبیین کرده است، برسیم.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار خراسان شمالی با اشاره به حوزه مهم صنایع دستی استان افزود: تولیدات صنایع‌دستی باید انتقال‌دهنده پیام فرهنگی استان باشد و نمادهای استان باید در معرفی استان نقش‌آفرینی داشته باشند.

ناهیدی گفت: تاکنون اقدامات خوبی در این حوزه صورت گرفته است و تعاملاتی که وجود دارد به سمت تحقیقات علمی برود. همچنین پایان‌نامه‌های دانشگاهی را باید به سمت موضوعات کاربردی در حوزه صنایع‌دستی و توسعه گردشگری هدایت کرد.

مدیرکل میراث‌فرهنگی‌، گردشگری و صنایع‌دستی استان نیز گفت: رشد ۳۰۰ درصدی جذب اعتبارات تملک دارایی ملی، رشد تسهیلات در حوزه صنایع‌دستی و گردشگری و کسب رتبه سوم در جذب تسهیلات تبصره ۱۸ ملی از اقداماتی است که در سال گذشته در استان صورت گرفته است.

علی مستوفیان افزود: انجام کاوش‌های باستان‌شناسی با هیأت‌های بین‌المللی، رفع مشکلات حریم آثار تاریخی به خصوص تپه معصوم زاده و باغ فواره، برگزاری موفق نمایشگاه ملی صنایع‌دستی، احداث بازارچه دائمی صنایع‌دستی و انجام پروژه‌های زیربنایی تأسیسات گردشگری در حوزه‌های راه، آب و برق رسانی را می‌توان به‌عنوان عملکرد این بخش عنوان کرد.

مجموعه فرهنگی تاریخی مفخم متشکل از آینه‌خانه و عمارت از یادمان‌های برجسته دوره قاجار در خراسان شمالی است که در شمال شهر بجنورد در منتهی‌الیه شمالی خیابان شریعتی قرار دارد.

در حال حاضر ۶ موزه در سطح استان فعال هستند که شامل موزه باستان‌شناسی و مردم‌شناسی عمارت مفخم، موزه اسناد و نسخ خطی آینه‌خانه، موزه گرمابه و تاریخ شهر فاروج، موزه گرمابه و تاریخ شهر جاجرم، موزه قلعه جلال‌الدین گرمه و موزه فرش شیروان می‌شود.

پایان خبر وایکو

آیا شما به دنبال کسب اطلاعات بیشتر در مورد "لزوم توجه به سیاست‌ها و چشم‌انداز توسعه گردشگری در خراسان شمالی" هستید؟ با کلیک بر روی استان ها، آیا به دنبال موضوعات مشابهی هستید؟ برای کشف محتواهای بیشتر، از منوی جستجو استفاده کنید. همچنین، ممکن است در این دسته بندی، سریال ها، فیلم ها، کتاب ها و مقالات مفیدی نیز برای شما قرار داشته باشند. بنابراین، همین حالا برای کشف دنیای جذاب و گسترده ی محتواهای مرتبط با "لزوم توجه به سیاست‌ها و چشم‌انداز توسعه گردشگری در خراسان شمالی"، کلیک کنید.